Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen konsekvenser ved at snyde?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din advokat vurderer at det vil koste dig kr 10.000 i honorar at føre sagen, er det så ikke netop fordi at du skal forvente inddigelser mv.

Hvorfor er det ikke en god ide at lade din advokat "true" hende med en sigtelse. Ud fra det du skriver virker det at være eneste måde du vil kunne få noget ud af denne sag.

Du kan muligvis komme igennem med en småsag og få en dom, men jeg er bange for at det er det eneste du får, og så kan stille dig i rækken af øvrige kreditorer.

Prøv hellere at få en del af beløbet hjem, og kom videre :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Ja, helt igennem øv.

Jeg ville stort set tage det hele som dyre lærepenge (bed f.eks. om forudbetaling og/eller skriv oftere faktura), men ville alligevel prøve at samle nogle af stumperne op.

Hvordan kan kommunen f.eks. betale hendes fars undervisning, hvis hun ikke kan fremvise en betalt faktura? Jeg synes, du skal tage kontakt til kommunen og fortælle dem, at det er dig, der retteligen skal have pengene.

Hernæst ville jeg BESTEMT også rette henvendelse til slutkunderne og forklare dem sagens rette sammenhæng og derefter overtage dem som kunder.

Om du skal spilde tid, kræfter og penge på at få erfaringer med at føre umulige retssager, synes jeg er oplagt. Og - som det også er sagt - ét er at få ret, noget andet er at få penge. Og hvis du endelig skulle få penge, har det mon så været besværet værd? Tænk på alle de positive oplevelser, du kunne have fået på den samme tid, herunder opbygning af gode, fremtidige, givtige relationer. Tag en god aften i byen med nogen du holder af og drik lidt gravøl, hav lidt 'fortjent' ondt af dig selv - og ud af hovedet med det og videre. God vind!

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arguins
Jeg prøver at dele din besked op og svare løbende :-)

Når din advokat vurderer at det vil koste dig kr 10.000 i honorar at føre sagen, er det så ikke netop fordi at du skal forvente inddigelser mv.

Så vidt jeg forstod var det hvad de tager for at tage en sag i retten uanset indsigelser og andet. Jeg fik dog at vide at det var maks. men det er jo virkelig mange penge, når man lige er blevet tørret for over 20.000,-

Hvorfor er det ikke en god ide at lade din advokat "true" hende med en sigtelse. Ud fra det du skriver virker det at være eneste måde du vil kunne få noget ud af denne sag.

Min advokat har allerede kontaktet hende - og deres vurdering er at de kan trykke og true nok , så meget hun betaler ikke. Vi kan også vinde sagen - hun betaler ikke... 

Du kan muligvis komme igennem med en småsag og få en dom, men jeg er bange for at det er det eneste du får, og så kan stille dig i rækken af øvrigekreditorer.

Jeg kan sagten lade hende slippe, men helt ærligt, hvis alle bare gør det, hvad så med den næste og den næste og den næste der bliver snydt - jeg har indset at jeg ikke får en krone fra hende. Men jeg kan ikke forstå at hun bare kan få lov at fortsætte. Dertil har jeg for meget retsfølelse. 
Kan det virkelig passe at der ikke er nogen konsekvenser ved at tabe en sag i retten? Jeg ved godt at jeg ikke får en eneste krone hjem ved at føre en sag, men håber at det ville kunne gøre bare lidt for at hun ikke kunne gøre det igen en anden gang. Og ja - jeg er faktisk villig til at kaste penge efter det (synes bare 10.000,- er rigtig mange), som jeg ved at jeg ikke ser igen, hvis jeg bare vidste en dom på en eller anden måde havde en konsekvens - f.eks. at hun mistede sit CVR-nummer...


Prøv hellere at få en del af beløbet hjem, og kom videre :)"

Hvordan? For kan jeg det er jeg da bestemt også interesseret i det, men som jeg kan forstå på min advokat ser det ret sort ud - på trods af inkasso, retsag osv. 

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg har nu skrevet en del fakturaer til hende (Vi er oppe på 6 stk.) og de første er skam også sendt afsted lang tid før hun pludselig flyttede.

Jeg spurgte faktisk min advokat om jeg måtte kontakte kommunen - og hun afviste ikke en høflig forespørgsel - så mandag morgen :-)

I forhold til kunderne, så ved jeg ikke om det er lovligt (og glemte at spørge min advokat) - jeg skal vist have lavet mig en for og imod-liste...

Vedr. en retsag, så er det ganske principielt at jeg simpelthen ikke kan forstå at man kan få lov at gøre sådan noget ustraffet. Så selvom jeg ikke får penge og selvom jeg taber lidt ekstra penge på retsgebyr osv. så synes jeg hun skal have en dom - jeg kan bare ikke forstå at man kan få en dom uden at der er konsekvenser...

Nu er det desværre ikke kun mig, der blev snydt, så vi holdt "drik guldbajere og svin hende til" i går eftermiddags" - det var SKØNT :-) (men ikke helt nok...)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda

du vil gerne standse hende, men en dom p

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda

Du vil gerne standse hende, men en dom på at du har en fordring mod hende sætter ikke nogen stopper for hende. De domme har hun formentligt flere af i forvejen.

Hvad er det du ønsker at opnå :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Kristiansen:
I forhold til kunderne, så ved jeg ikke om det er lovligt

 Det er et ret sympatisk træk hos dig at være så forsigtig, men: Hvem i al verden skulle kunne forhindre dig i at ringe til nogle mennesker og samtidig bruge den viden, du har til at lave en godt samarbejde? De er da sikkert også glade for at kunne få fortsat deres projekter.

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde jo nok bare håbet at vi boede i et retssamfund, hvor man ikke ustraffet kunne gøre sådan noget. At en dom faktisk havde konsekvenser. At man kunne få frataget sit CVR-nummer. At man ikke kunne få lov at gå ud og få lavet dyre botox-behandler og blære sig med dem på facebook osv. osv.

Retfærdighed - ganske enkelt :-( 

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret Jørgen - tror også der er mest på den side der vægter at jeg skal gøre det (ved en anden af dem der blev snydt - noget mindre beløb - gjorde det).

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)