Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af "løn" i Dinero

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Steffanrasmussen.dk - Fotograf og videomand i Hillerød Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og vil gerne udbetale "løn" (ved et ikke hedder løn, men lad det nu ligge).

Hvordan gør jeg helt præcist det i Dinero? Altså fortæller programmet at jeg har hævet nogle penge.

Skriv gerne hvilken knap jeg skal trykke på :)

Jeg har ledt efter en guide, men kan ikke rigtig finde noget.

Vh

Steffan

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en post som hedder "hævet privat" ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Steffanrasmussen.dk - Fotograf og videomand i Hillerød Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allerede når du skriver post så er jeg sat af. For mig er post noget man sender eller modtager af en mand i rødt tøj og en fin hat.... :)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

:-)

Jamen så kalder vi det konto i stedet for.

Hævet privat og modkonto bank.

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Steffanrasmussen.dk - Fotograf og videomand i Hillerød Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også rigtig fint hvis der er det. Men når jeg er logget ind i dinero hvad skal jeg så trykke på.... Øvrigebillag, køb, regnskab eller hvad? og når jeg så har trykket på det hvad skal jeg så trykke på....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

allerede når de skriver - du ikke ved om det hedder løn, og flere andre ting, kan jeg ikke sige andet, end du lyder som en af den mange som skat nu sætter topfokus på fordi de laver masser af fejl. Jeg ved godt at dinero og billy osv ser ud som om alt gir sig selv, men der er masser af muligheder for at lave fejl i skat og moms. Skats fokus de små ny enkeltmands med de mange fejl er ugens tophit. JEG ville få mig en ekstern bogholder som en time om måneden via nettet gik ind i en fælles dropbox mappe + loggede på dinero . og checkede dig - det er ikke dyrt. Prøv www.agera.dk for gratis tilbud eller check www.regnskabsskolen.dk for kurser i dinero¨

Løn findes ikke i alm enkeltmandsvirksomhed og bogføres derfor som hævning i status

Gå i regnskab - kassekladde - poster på privat hævet (ligger i status under egenkapitalen - mellemregning) og bank som modpost. Jeg ville tro dinero også havde en anden autofunktion, men har ikke enkeltmandsvirksomhed selv

skaf dig hjælp inden du står med problemer med skat og moms er mit råd - 400 kr om måneden til lidt kontrol i starten er godt givet ud

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Steffanrasmussen.dk - Fotograf og videomand i Hillerød Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gjorde mig måske også lidt mere debil end jeg egentlig er. Jeg forstår bare ikke hvorfor der ikke findes en hurtig guide til det, når nu dinero er for små virksomheder, hvor en del af dem er enkeltmands. Det er vil noget alle har brug for med mindre man er et selskab...?

Jeg er ikke bange for skat, fordi de trækker penge fra min dagpenge, så skal ikke betale skat. (før et hvis overskud som jeg ikke kommer op på)

I kassekladen kan jeg vælge "billag" "kontonr" "beløb" og "modkonto"

Jeg kan forstå at modkonto skal være bank "55000 bank". I fanen "Kontonr" kan jeg vælge "60140 Hævet kontakt i virksomheden". Skal jeg så i beskrivelsen skrive "Hævet privat" og indsætte beløbet og trykke "bogfør kasseklade"?

Det er ikke fordi jeg ikke vil have hjælp af en professionel eller ikke har råd til det. Så enkel en manøvre må bare kunne lade sig gøre at lave selv...

Rigtig tak for hjælpen ind til nu! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

det er korrekt som du skriver med konti numre . Netop når du får trukket i dagpenge er det jo vigtigt at det er korrekt. Jeg forstår ikke den med at de trækker det i dagpengene, men det kan være mig der ikke hænger med - de må så trække brutto overskud fra dagpennge . men du skal vel stadigt, uanset du er på dagpenge, opgive dit resultat til skat - og der ville jeg da mene du får skat på overskud fra krone 1 - bare du ikke misforstår noget der. Jeg tror ikke du slipper for at opgive overskud i udvidet selvangivelse og skat af det.

Du skal i alle fald være med på, at det du hæver privat IKKE giver skat - hverken mere eller mindre - det har overhovedet ikke betydning for skat - det har kun overskuddet - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html   

Jeg tror også dinero har en kvik genvej - bruger det bare ikke som personlig virk - men ville tro den er i deres instruktioner

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Steffanrasmussen.dk - Fotograf og videomand i Hillerød Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cool, så kunne jeg jo godt finde ud af det. Bare med lidt eksperthjælp :D

Jeg har estimeret et overskud til skat, som er langt over hvad jeg egentlig kommer til at lave. Ud fra det har de beregnet hvor meget jeg skal betale i skat resten af året og det er så delt ud på de resterende måneder og trækkes fra mine dagpenge. Jeg var til møde i skat hvor skatte manden ordnede det hele. Btw. en rigtig fin oplevelse, som da kun kan anbefales!

I mellemtiden har jeg fundet den her :)

så den vil jeg lige prøve

Rigtig god weekend!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder perfekt som du har forklaret det her - super at mødet med skat var godt - de får så meget kritik, så herligt når det virker, og ja- alt virker på plads så

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)