Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheder, der har skiftet navn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Min studie buddy og jeg skal til at skrive en stor opgave på mit studie Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation og er meget interesseret i hele processen omkring navneskift i virksomheder. 

Vi vil gerne undersøge hvorfor en pågældende virksomhed vælger at skifte navn, hvilke konsekvenser det kan have, samt finde en løsning for hvordan det bedst kan gøres. Vores perspektiv er eksternt, så der vil være fokus på kunders opfattelser af det nye navn. 

Kender du en virksomhed, der kunne være en mulighed? 

Har du måske selv en virksomhed som indenfor det sidste år har skiftet navn og kunne du tænke dig en analyse af om du har nået målet med dit navneskift?

Opgaven kan angives som fortrolig hvis det ønskes. 

VH

Michelle

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er intet jeg har med at gøre overhovedet, men ved at shakk har skiftet navn til rudecru. Det kunne da være en mulighed at hive fat i dem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle,

Det kunne blive en virkelig interessant afhandling! Berlingske skiftede jo navn til B for nogle år siden, hvor de i hvert fald ikke havde styr på deres SEO og mistede en del værdi dér. Den Danske Bank skiftede også navn på et tidspunkt til Danske Bank - ikke så tor en navneændring, men stadig noget der må have kostet en del. SmartGuy har ændret deres navn til StylePit.

Jeg har ikke noget med nogle af dem at gøre, men prøv at hiv fat i dem.

Held og lykke med opgaven.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)