Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sende en regning e-conomic...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg skal lave en regning i E-conomic men kan ikke lige se hvordan jeg gør det:)

det det drejer sig om er en jeg har sendt penge til fx 400 kr. for betaling af noget jeg aldrig har modtaget... derfor skal jeg nu sende vedkommende en regning på beløbet så de får en chance for at betale mig tilbage inden det ryger til inkasso osv....

men gør jeg præcist dette???

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg ikke lige forholde mig til, om det er den rigtige måde at gøre det på men ihvertfald går du vel bare I faktura og skriver en faktura til dem som sædvanligt? Opretter dem som debitor?

Er det fordi du slet ikke ved, hvordan man fakturerer I E-conomic?

Natasha

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen.

nej ved udemærket hvordan jeg normalt gør....

men det her er jo penge som nok ikke kommer ind:)

eller skal jeg bare lave en almindelig faktura med betalingsbetingelser og uden moms og så vil hun stå i minus som debitor?

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ok, ja man ved jo aldrig.

Altså det har vi selv gjort en gang, hvor en leverandør skulle betale nogle penge tilbage. Vi oprettede bare vores leverandør som debitor også, og skrev ham en helt alm. faktura...... Nu var det så efter aftale med ham, at vi gjorde det sådan...men om det er helt korrekt skal jeg ikke kunne sige.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

du må ikke lave en faktura uden moms hvis du er momsregistreret og du skal betale momsen ind selv om du ikke får betaling i første omgang - Du skal så følge alm. regler for at kunne bogføre momsen om - og evt føre beløbet ud som tabt - det er en helt alm. faktura  - der er ikke andet  Her er beskrevet hvordan du siden kan føre momsen tilbage og - selve beløbet - men det er ikke noget du kan gøre før du også har opgivet at få pengene. Du  Du kan ikke trække moms retur eller beløbet ud af regnskabet og samtidigt - kræve kunden for pengene.

Hvis det er varer du ikke har modtaget-  kan du ikke fakturere dem  - så skal du har kreditnota - og evt retsforfølge den der snød dig

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du må ikke lave en faktura uden moms hvis du er momsregistreret og du skal betale momsen ind selv om du ikke får betaling i første omgang - Du skal så følge alm. regler for at kunne bogføre momsen om - og evt føre beløbet ud som tabt - det er en helt alm. faktura  - der er ikke andet  Her er beskrevet hvordan du siden kan føre momsen tilbage og - selve beløbet - men det er ikke noget du kan gøre før du også har opgivet at få pengene. Du  Du kan ikke trække moms retur eller beløbet ud af regnskabet og samtidigt - kræve kunden for pengene.

Hvis det er varer du ikke har modtaget-  kan du ikke fakturere dem  - så skal du har kreditnota - og evt retsforfølge den der snød dig

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html 

vh John H

Ja, du skal lave en indsigelse mod deres faktura, hvor du beskriver hvad der er galt.

Du må IKKE sende dem en faktura i denne sag.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)