jeg skal lave en regning i E-conomic men kan ikke lige se hvordan jeg gør det:)
det det drejer sig om er en jeg har sendt penge til fx 400 kr. for betaling af noget jeg aldrig har modtaget... derfor skal jeg nu sende vedkommende en regning på beløbet så de får en chance for at betale mig tilbage inden det ryger til inkasso osv....
Nu kan jeg ikke lige forholde mig til, om det er den rigtige måde at gøre det på men ihvertfald går du vel bare I faktura og skriver en faktura til dem som sædvanligt? Opretter dem som debitor?
Er det fordi du slet ikke ved, hvordan man fakturerer I E-conomic?
Altså det har vi selv gjort en gang, hvor en leverandør skulle betale nogle penge tilbage. Vi oprettede bare vores leverandør som debitor også, og skrev ham en helt alm. faktura...... Nu var det så efter aftale med ham, at vi gjorde det sådan...men om det er helt korrekt skal jeg ikke kunne sige.
du må ikke lave en faktura uden moms hvis du er momsregistreret og du skal betale momsen ind selv om du ikke får betaling i første omgang - Du skal så følge alm. regler for at kunne bogføre momsen om - og evt føre beløbet ud som tabt - det er en helt alm. faktura - der er ikke andet Her er beskrevet hvordan du siden kan føre momsen tilbage og - selve beløbet - men det er ikke noget du kan gøre før du også har opgivet at få pengene. Du Du kan ikke trække moms retur eller beløbet ud af regnskabet og samtidigt - kræve kunden for pengene.
Hvis det er varer du ikke har modtaget- kan du ikke fakturere dem - så skal du har kreditnota - og evt retsforfølge den der snød dig
du må ikke lave en faktura uden moms hvis du er momsregistreret og du skal betale momsen ind selv om du ikke får betaling i første omgang - Du skal så følge alm. regler for at kunne bogføre momsen om - og evt føre beløbet ud som tabt - det er en helt alm. faktura - der er ikke andet Her er beskrevet hvordan du siden kan føre momsen tilbage og - selve beløbet - men det er ikke noget du kan gøre før du også har opgivet at få pengene. Du Du kan ikke trække moms retur eller beløbet ud af regnskabet og samtidigt - kræve kunden for pengene.
Hvis det er varer du ikke har modtaget- kan du ikke fakturere dem - så skal du har kreditnota - og evt retsforfølge den der snød dig