Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for rejse / konference hvor familie er med?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en personligt ejet virksomhed og skal deltage på en konference i udlandet. Konferencegebyr, fly, hotel og måltider vil jeg normalt fradrage i regnskabet. På denne tur planlægger jeg at tage min familie med. Vi flyver sammen derover, jeg er 5 dage på konference, hvor vi bor på samme hotelværelse og spiser sammen de fleste aftener, og derefter er planen at holde 1 uges ferie i området.

Jeg går ud fra at alle omkostninger til familiens transport og alle udgifter forbundet med den ene uges ferie efter konferencen er private udgifter. Men hvordan med mine udgifter - har det nogen betydning at jeg bor og spiser med familien, og at min hjemrejse først sker efter vi har holdt ferie?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ja din families udgifter er alle sammen private. Nej det har ikke betydning for din rejse/transport at du kombinerer og rejser hjem en uge senere. Eneste sag er naturligvis at kunne dokumentere at du er af sted alene for konferencen rejsemæssigt og at den på ingen måde kan ses som "skalkeskjul" for at få betalt en del af en familierejse af virksomheden - så her skal du være skarp i dokumentation, muligvis også for, at du rent faktisk ud over at være tilmeldt- også deltog der.

Så er der hotelværelset hvor du formentlig vil kunne vise, at prisen for 1 person eller - for jer alle der er den samme. Igen skal du skarpt kunne dokumentere, at der kun er betalt for dig og ikke for noget som helst andet på værelset, hverken værelsespris, extras - minibar eller div sales taxes som ofte er per person i rummet i f.eks. USA -  osv må kunne omfatte familien - ellers vil skat i sagens natur kræve familiens pris betalt af privaten. Her er det svært at sige hvad en skattekontrol ville gi. Vi ved alle, at der KAN være værelser hvor det koster helt det samme at være en som to - men med hele familien med, kan der sikkert argumenteres for, at også hotellet i hele perioden skal deles

Til slut ja til, at hele dit ophold under ferieugen er i sagens natur for egen regning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)