Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af egen virksomhed ved siden af elevløn?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg går med en drøm om, at starte egen virksomhed og vil gerne i gang snarest. Jeg er dog blevet i tvivl om, om det er lovligt at tjene ekstra penge ved siden af sin elevløn? Og om jeg bryder nogen regler ift. dette?

Til at starte med vil det ikke være et problem, da jeg kun vil arbejde med projektet få timer om ugen, men når jeg begynder at få omsætning i forretningen, skal jeg så være bange for det?

Mvh,

Nicholai Jensen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er er ikke noget i vejen med at have indtægt ved siden af en elevplads, men tal evt. med en studievejleder eller lign. for at være på den sikre side.

Men selv hvis det er tilladt at have indtægt, eks. fra egen virksomhed, ved siden af elevpladsen, vil jeg dog mene at du skal spørge virksomheden du er elev hos, om de accepterer at du har egen virksomhed ved siden af arbejdet hos dem. Hvis det er i samme branche vil jeg mene at det er et no-go. 

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke samme branche :-).

- Jeg er elev hos JYSK og ønsker at starte eget tøjmærke op. Det burde gå an, ifølge dig?

Men tak for svaret! Jeg vil prøve at spørge virksomheden. :-)

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicholai

Det kan sagtens lade sig gøre.
Jeg har selv 3 virksomheder, og er først lige blevet udlært i denne uge på min arbejdsplads.
Det eneste jeg gjorde var, at få på skrift fra direktøren, at det var ok at jeg drev den enkelte virksomhed i min fritid (Blot for at være sikker) :)
Han synes endda det er fedt jeg bruger min energi på det, så tag og overvej at spørge!

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dejligt at få afklaret, Tak Mathias! :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan godt lade sig gøre men husk at melde det til din fagforening

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)