Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT øget focus på iværksætere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Landets mange tusinde iværksættere mangler hvert år at betale 5,3 mia. kroner i skat. Med en indsats bestående af både pisk og gulerod vil skatteminister Benny Engelbrecht (S) ud og kradse en større del af det beløb ind.

http://www.business.dk/oekonomi/ny-minister-paa-skattejagt-blandt-ivaerksaettere

Det er jo typisk rød blok at klippe håret af de skallede, så de offentligt ansatte kan få deres naturlige lønstigning på 2% plus et par løntrin svarende til extra 2% oveni hvert år. En offentlig ansat der koster samfundet 4 gangen nettoudbetalingen koster sikkert samfundet 5 gange så meget som gennemsnits iværksætteren koster samfundet de første 3 år. 

B.E. (S) har så travlt med at føle sig snydt over småbeløb at han helt overser at besparelsen ved at disse iværksættere ikke får dagpenge og bistand langt overstiger det beløb han har mulighed for at inddrive fra dem. Hvad hjælper det samfundet at en politiker bruger 10mio kr. på en rapport der beviser, at folk der lever under eksistensminimum bliver nødt til at snyde lidt med sin skat for at overleve? Hvordan vil du inddrive pengene B.E.? Hvis ikke du kan inddrive de 30000 kr. de skylder, er din løsning så at lukke deres forretning og give dem 15000 hver måned?

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fokuserer meget på os for tiden. Så godt indslaget. På den anden side synes jeg heller ikke at os som holder sig inden for skatte reglerne skal arbejde hårdere for at tjene lige så meget som de iværksættere, som snyder så det basker.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mr. A:
Det er jo typisk rød blok at klippe håret af de skallede,
Det var da en gang frygteligt sludder. Skat skal man kun betale når man har tjent penge og så er der vel ikke tale om at "klippe en skaldet". Det virker som om dit budskab er noget andet.


Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Rasmussen:
De fokuserer meget på os for tiden. Så godt indslaget. På den anden side synes jeg heller ikke at os som holder sig inden for skatte reglerne skal arbejde hårdere for at tjene lige så meget som de iværksættere, som snyder så det basker.
..... slettet .....

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du misforstod det jeg skrev.

Det var ment som: Jeg har set indslaget.
Ikke ment som: Det var et godt indslag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Per Krabbe, scanboat.com:

Mr. A:
Det er jo typisk rød blok at klippe håret af de skallede,
Det var da en gang frygteligt sludder. Skat skal man kun betale når man har tjent penge og så er der vel ikke tale om at "klippe en skaldet". Det virker som om dit budskab er noget andet.

ja et sandt raseri mod affenligt ansatte over en kam - skolelærere, pædagogor vejarbejdere og hospitalsansatte, og et forsvar for, at nogen små selvstændige så skal ha lov at snyde for skatten

De skal naturligvis hjælpes til at lave regnskabet korrekt og indberette korrekt, og er det små fejl, bare rette dem og er det grov uagtomhed eller direkte snyd, naturligvis også ha bod.

Der er givet regler der kan og skal forsimples men det antal fejl der konstateres, ER alt for stort, og kan undgås af de som begår dem, ved at sætte sig lidt bedre ind i tingene ofte

Ellers vil det jo være andre der skal betale deres skat, herunder de vil trods alt ret mange andre selvstændige der følger reglerne

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mange af de penge kunne hentes ved bare at effektivisere internt hos SKAT:

Jeg skylder fx 6 kroner og 71 øre i skat. Jeg ved ikke helt for hvad, men ville da med glæde bare overføre beløbet - men nu har SKAT så brugt 2 breve, altså 18 kroner + brevpapir + kuverter + administration = omkring 30 kroner på at fortælle mig, at jeg skylder 6,71. 

Det er jo hovedrystende tåbeligt. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Jeg tror mange af de penge kunne hentes ved bare at effektivisere internt hos SKAT:

Det pudsige er at SKAT allerede sidste år omtalte resultatet af denne undersøgelse på en række møder. Det materiale som ligger til grund fro undersøgelsen må derfor være fra 2011 eller tidligere. På disse møder fortalte SKAT's repræsentanter, at omkostningerne ved at finde det potentielle mistede provenu vil overstige de ekstra skatter som vil kunne opkræves.

Den største effekt ved skatteministerens udspil er opmærksomheden omkring problemet og ved råben Ulv Ulv vil mange måske tænke sig om en ekstra gang. Hvis man virkelig vil gøre en indsats så må nøgleordene være mere enkle regler og oplysning, oplysning og mere oplysning.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er jo nok ikke en helt ny sag. Om provenu beregningen fra skat er mere rigtig end så meget andet de laver eller ikke laver skal jeg ikke turde sige, men jeg tror nu nok det er vigtigt ikke at omsætte alt i provenu når vi taler lovgivning - men ja enkle regler og oplysning er givet en af vejene, sammen med bedre kontrol, og nok mere automatiserede kontroller. Man skal jo også ha forståelse for, at de virksomheder der ikke betaler deres skat, konkurrer med virksomheder der gør, og det er jo ikke rimeligt hvis det ikke skal kontrolleres.

Sjovt nok var skatteminsteren så også inde på IVS som risiko - ikke kun for fejl men for svindel 

Citat: Et af initiativerne, som regeringen vil tage, er at lave en analyse af iværksætterselskaberne, de såkaldte IVS'er. Da disse selskaber er meget lette at oprette, er de oplagte at bruge som reder for svindel. Benne Elgelbrecht vil dog gøre alt for, at de nye initiativer ikke skal gå ud over de lovlydige selskaber. Citat slut 

Om svindlere kun har 1 kr til at lave selskab for kan lyde lidt underligt i mine øre - mon ikke de kunne finansiere et ApS - men her er i alle fald selve artiklen:


http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/293941/engelbrecht_vil_lukke_skattefuskernes_smuthuller.html#ixzz3IIJELtfz 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Om provenu beregningen fra skat er mere rigtig end så meget andet de laver eller ikke laver skal jeg ikke turde sige, men jeg tror nu nok det er vigtigt ikke at omsætte alt i provenu når vi taler lovgivning

Jeg er enig i at ikke alt skal gøres op i provenu. Taler vi om knap 6 milliarder i 2011 - så er nok meget sandsynligt at resultatet vil være det samme for 2012 og 2013.... Så "omkostningen" ved at lukke hullet vil så komme i de efterfølgende år.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)