Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til realisering af opfindelse: Peltier, optik, kredsløb og æstetisk finesse

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Én ting jeg vil starte med at sige: mit allerførste indlæg - wuhu! Føler jeg har taget det første spæde skridt på den lange vej til succes. Med livs-historien af vejen vil jeg nu dele lidt af min opfindelse med jer, i håb om, at der er nogle kvikke hoveder derude, som på den ene eller anden måde kan hjælpe med mine problemer, hvad enten i kender nogen som kender nogen, eller om I selv har den nødvendige know-how.

Termoelektrika:

Det drejer sig i høj grad om Peltier-elementer og deres funktion - jeg har prøvet at sætte mig ind i stoffet, men desværre nogenlunde forgæves, da alt hvad jeg har læst har været på engelsk.

Problemet består i - indtil videre - 4 punkter:

1. jeg vil bruge et peltier-element, på ca. ~4x4mm, til at holde en cirkulær genstand, på ca. ~3mm i diameter, KONSTANT under frysepunktet (ved ca. -4 grader celsius, mere behøves ikke), men jeg ved ikke om dette vil kræve et køle-element, da jeg har ladet mig fortælle, at Peltiers i denne størrelse kan klare sig foruden..?

2. Den "heatload" som skal pumpes fra genstanden og gennem P-elementet, har jeg svært ved at forstå. Genstanden er nemlig i forvejen under frysepunktet, og skal egentlig bare holdes dér, så er der nogen som kan forklare mig, hvad heatload dækker over?

3. Genstanden som skal holdes frossen er af vandig karakter, så i et forsøg på at mindske strømforbruget for Peltier-elementet, har jeg overvejet at putte denne genstand i et vakuum, men vil isen ikke sublimere i dette aflukke?

4. Beregning og optimering af strømforbrug, watt osv.; om dette evt. kan køre over lang tid på små batterier og hvor småt systemet kan gøres. Jeg ved man kan installere sensorer, mht. kontrol af temp., således at systemet bliver digitaliseret, men er dette en nødvendighed?

Håber I kunne holde tungen lige i munden, for jeg har brug inderligt for hjælp. Hvis I har nogle spørgsmål, vil jeg gøre mit bedste for at svare hurtigst muligt.

- Sebastian

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)