Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gave/giveaways

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer! Tiden er ved at nærme sig at jeg lancerer min nye webshop. For at skabe fokus omkring webshoppen har jeg tænkt mig at køre en række konkurrencer med diverse gaver/giveaways.

Hvordan bogføres dette helt korrekt? Kunne forestille mig at jeg skulle debitere reklameomkostninger men hvad krediterer jeg? Hvis jeg krediterer varelageret går det i minus da jeg ikke har opgjort det endnu.

Ved ikke om jeg er på rette spor men ville være taknemlig hvis der var en der kunne forklare det med et eksempel :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

du må modpostere mod lager - og så må du få bogført lager og det er vel naturligt det går i minus hvis du ikke har bogfært mod lager - hvorfor dog ikke gøre det

Du skal så være opmærksom på at det skal være ren markedsføring, men det lyder det som - så det ikke er gaver som ikke har fradrag på samme måde Kontakt evt en revisor

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!

Vi er enige om at jeg ikke behøver at tælle varelageret op mere end 1 gang om året?

Skal jeg bogføre varens indkøbspris eller snakker vi salgsværdi?

Hvis de 20 varer har en værdi af 2000 kr. Så giver jeg 1 væk og mit varelager ryger i -100. Når jeg jo så tæller varelageret op og bogfører de 19 varer på lageret så har lageret en værdi af 1800 nu. Så mangler der jo 100 kr et sted? Dette er dog vist i grove træk.

Det er jo tydeligvis mig der mangler noget et sted :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja skattemæssigt er en gang inden årsrapport ok men du er så i mørke hele året - op optælling til købspris (plus told og import omk) Du mangler intet da lager altid er indkøbs omk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :)

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Men John. Jeg forstår da ikke hvorfor mit varelager kun skal lyde på 1800kr når det burde lyde på 1900kr da jeg jo kun har givet 1 vare væk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har købt for 2000 og givet en vare til 100 kr i indkøbspris væk så er lager 1900 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nemlig! Men når jeg krediterer Varebeholdning med 100kr og debiterer Annoncer og reklame med 100kr så ryger varebeholdningen i -100. Når jeg jo så tæller de 19 varer op til en værdi af 1900kr og debiterer dem på varelageret så bliver det jo 1900-100 = 1800kr. Hvilket jo ikke er korrekt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Martimus:
Ja nemlig! Men når jeg krediterer Varebeholdning med 100kr og debiterer Annoncer og reklame med 100kr så ryger varebeholdningen i -100. Når jeg jo så tæller de 19 varer op til en værdi af 1900kr og debiterer dem på varelageret så bliver det jo 1900-100 = 1800kr. Hvilket jo ikke er korrekt
når du har krediteret varebeholding så har du jo lavet en lagerregulering - så du er galt ude der - det er jo helt samme sag - du har sat lager ned med 100 kr og ja når du tæller er der for 100 kr mindre - men det sker da ikke to gange for pokker Big Smile slut herfra

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha ja men det er jo der jeg spørger hvordan det skal bogføres når jeg tæller lageret op så :) Skal jeg stadig bogføre som om jeg har 20 varer på lager selvom jeg kun har 19 og lave en lagerregulering på 2000kr -100 på varebeholdning = 1900kr hvilket er det rigtige tal? :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)