Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb en eksisterende shop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at købe en eksisterende webshop og vil høre om det er nødvendig med en advokat/revisor. Er der nogle ting jeg skal være opmærksomme på for ikke at blive "snydt"? 

Håber i kan dele lidt af jeres erfaring.

Tilmeldt 26. Jul 14
Indlæg ialt: 41
Fra  40plus.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, der kan da være rigtig mange ting. Afhænger nok også af, om det (som du skriver) er en webshop du køber, eller om det reelt er en virksomhed du køber.

Jeg ville næsten helt sikkert forhøre mig hos en revisor til at starte med.

Dating på 40plus.dk - stedet hvor voksne mødes.

Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 71
Fra  Jegelskergarn.dk Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på om du køber selve webshoppen eller webshoppen ink. det firma det er tilknytte til. Hvis det var mig, så ville jeg bruge nogle penge på, at snakke med en advokat 2 timer inden jeg begyndte, at finde den webshop jeg vil købe for, at sikre mig jeg er klædt bedst på. Det koster en del, at snakke med en advokat i 2 timer, men alle pengene værd.

Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selve shoppen og der tilhørende varelager. Varerne er importeret fra Kina. Skal jeg betale importmoms når jeg overtager varelaget? Jeg har momsregistreret mig hos virk.dk samt import/eksport. Jeg har desværre ikke så mange penge til at starte med, men hvis det nødvendig med en advokat må jeg jo se hvad jeg kan gøre.

Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 71
Fra  Jegelskergarn.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ExDiabolus:

Det er selve shoppen og der tilhørende varelager. Varerne er importeret fra Kina. Skal jeg betale importmoms når jeg overtager varelaget? Jeg har momsregistreret mig hos virk.dk samt import/eksport. Jeg har desværre ikke så mange penge til at starte med, men hvis det nødvendig med en advokat må jeg jo se hvad jeg kan gøre.

Hvor mange penge er varelageret værd? Hvis det er i Danmark så burde der allerede været betalt import told, men sørg for, at tjekke om der er det, så du ikke får en grim overraskelse. Husk, at få at vide alle de faste udgifter der er på webshoppen. Typisk når man har en webhsop har man aftale med nogle der fx laver seo og de bliver betalt hver måned og der er typisk minimum en måneds opsigelse, men bare hver sikker på, at du ikke får nogle overraskelser. Har du ikke råd til en advokat, så er det ikke 100 % nødvendigt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)