Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når Fogedretten ikke virker !!!!!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 14. May 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

I snart 4 år har jeg haft 3 sager kørende igennem mit inkasso bureau. 4 gange har jeg været i Fogedretten per sag indenfor de sidste 4 år og 3 gange har man lavet en afbetalings aftale med skyldner om at indbetale så simple beløb som 200 kr per måned.

Jeg har nu igennem de sidste par år oplevet at Fogedretten i de forskellige steder de ligger, alle er overbebyrdet med sager som er over 5.000 kr og under 30.000 kr

Mine sager er selv i den karakter og jeg må ærlig indrømme at jeg nægter at give op, da renten hvert år stiger på skyldners beløb.

Men hvad kan man snart gøre. Fogedretten gør ikke ret meget når skyldner påstår at han/hun ikke har en rød reje, men i mit tilfælde har jeg fundet ud af at mine skyldnere bliver aflønnet med kontankthjælp plus kørselpenge, honorarer (som bogføres som noget andet i deers idrætsforening), osv..

Man har følelsen af at i det her land er der ikke nogen konsekvens når folk ikke betaler og at iværksættere som rammes af sådanne folk, bare må bide det sure i det søde og afskrive sit tilgodehavende..

Kan det virkelig passe og lad mig høre om der er andre iværksættere som har det ligesådan..

Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 71
Fra  Jegelskergarn.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 71
Fra  Jegelskergarn.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener at nogle inkasso firmaer kan sende gælden videre til skat og lave indeholdelse af lønnen så de tvinges til at betale den vej.

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller få et inkassoselskab i ryggen :) det kan gøre meget - nogle gør det no cure no pay :)

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jegelskergarn:

Mener at nogle inkasso firmaer kan sende gælden videre til skat og lave indeholdelse af lønnen så de tvinges til at betale den vej.

 

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Synes SKAT har rigeligt travlt med at få deres egne penge indkrævet (-:

Du kan overveje at sælge dine fordringer til en professionel men det er nok ikke meget han vil give når sagerne allerede er misligholdt. Jeg formoder at det på fogedretsmøderne blev undersøgt om debitor ejer aktiver der kan gøres udlæg i?

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det er virkeligt øv, når der ikke bliver betalt for et stykke leveret ydelse.

Desværre er det for private skyldnere sådan, at ejer de ikke noget kan de erklæres insolvente og de bliver dermed fredet af fogedretten, så reelt er der ikke noget at gøre.

Det er det samme hvis en virksomhed går konkurs, så er der heller ikke andet at gøre end at anmelde sit krav hos boet og vente på at der evt. bliver udbetalt en dividende som ofte er en brøkdel af hvad man har til gode og tit er der desværre heller ikke dividende til kreditorer.

En løsning kunne være at kreditforsikre sig igennem en af kreditforsikrings firmaerne, men det er en dyr løsning og kun aktuelt på ordrer over 100.000 kr

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jegelskergarn:

Hvad med at begære dem personlig konkurs?

Hvis beløbet kun er 5.000-30.000 kr, er det næppe den smarte løsning, da du skal stille sikkerhed på 30.000 kr, mener jeg det er, penge som går til evt håndtering af konkursen. Dvs dit tilgodehavende på 30k kan blive til et tab på 60k... Bad business!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jegelskergarn:
Mener at nogle inkasso firmaer kan sende gælden videre til skat og lave indeholdelse af lønnen så de tvinges til at betale den vej.

No NEJ

Det kan kun lade sig gøre hvis man opnår en dom i civilretten. Eller der erkendes gæld i Fogedretten. Eller et frivillig forlig bliver tiltrådt. men det administreres ikke af SKAT

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til skyldner har bil eller måske en bolig som du vil kunne tage pant i.  

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det lyder til skyldner har bil eller måske en bolig som du vil kunne tage pant i

Det kan være men der skal stadig væk være et grundlag for t kunne gribe til sådanne midler.

Nemlig en dom eller et frivilligt forlig underskrevet skyldner.

Og det klarer SKAL ikke ej forvalter sådanne ordninger

DeT er også derfor vi er i et retssamfund

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)