Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital mellem selskaber

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Jeg har en række selskaber hvor jeg har noget omsætning. Jeg er ikke interesseret i at udbetale det til mig selv jeg vil hellere investere pengene.

Jeg kunne godt tænke mig at stifte et nyt selskab der skal investere i udvikling af apps.

Kan jeg frit overføre kapital mellem selskaberne også trække det fra som en udgift eller hvordan kan det bedst gøres?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver om at låne penge til et nyt selskab. Det er balanceposter og ikke noget der kan trækkes fra. Der skal dog beregnes renter.
Tag fat i din revisor :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

du kan vel lave en faktura fra den ene til den anden

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke stifte nyt ved at fakture eller ved andet i mellem selskaberne- Det skaber jo ikke et beskattet overskud som der skal til.

Du må godt låne penge fra et selskab til et andet, normalt hvis det ikke er trediepart men en selv til en selv som hovedaktionær - med markedsrente - og du må ikke låne penge til dig selv fra noget selskab.

Hvad glæde du skulle ha af at flytte penge fra det ene selskab til det andet, i forbindelse med at stifte nyt kan jeg ikke se - det kan du jo gøre i det selskab der har overskuddet

Du skriver du har omsætning og det er jo lige meget. Det du skal ha er et overskud som er beskattet i selskabet tidl. år - den er den type kapital der skal til for at kunne stifte et nyt selskab

Det giver ikke fradrag som udgift uanset hvad - et lån er jo ikke en udgift - den er låner pengene ud har jo samme beløb i tilgodehavende og kun renten er så en indtægt til skat - og den der får lån har pengene men skylder jo samme væk og kun renten som udgift

Du skriver du allerede har flere selskaber og nu vil ha et nyt til app udvikling. Husk lige at hvert selskab betyder at du skal ha en lovpligtig arbejdsskadeforsiking til ca 1300 kr per år per selskab uanset du tager løn, bare du er aktiv ejer - og det får du så også i det nye selskab +  konstruktionen vil koste mere arbejde (penge måske) til årsrapporter - og lyder som en der i så fald burde kombineres med noget holding/sambeskatning

Tal med en revisor

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du må godt låne penge fra et selskab til et andet, normalt hvis det ikke er trediepart men en selv til en selv som hovedaktionær - med markedsrente - og du må ikke låne penge til dig selv fra noget selskab.

Det kræver at selskaberne er koncernforbundne eller at at der er tale om en normal forretningsmæssig disposition....

Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvad glæde du skulle ha af at flytte penge fra det ene selskab til det andet, i forbindelse med at stifte nyt kan jeg ikke se - det kan du jo gøre i det selskab der har overskuddet

Du skriver du har omsætning og det er jo lige meget. Det du skal ha er et overskud som er beskattet i selskabet tidl. år - den er den type kapital der skal til for at kunne stifte et nyt selskab

Hej John,

Tak for en uddybende forklaring.

Pengene skal ikke flyttes over i det nye selskab ved stiftelse.

Jeg har et pænt overskud i mit nuværende selskab. Dette overskud har jeg ikke brug for at trække ud af selskabet til mig selv og betale en masse skat. Istedet tænker jeg at investere dette overskud i nye projekter fx app udvikling.

Det er udelukkende for at adskille tingene at jeg vil stifte et nyt selskab til dette nye projekt da mit nuværende selskab ikke har noget at gøre med it.

Mit mål er selvfølgelig at lave en opsætning så jeg betaler mindst muligt skat. Derfor håbede jeg på at nogen herinde have et forslag til hvordan det kunne gøres.

Noget andet jeg har undret mig over er om et selskab må beskæftige sig med andet end den branchekode som det er registeret under?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de ligger som selskabsbeskattet overskud kan det selskab jo stifte det næste og være holding og ejer

Du kan sagtens registrere flere branche koder - men behøver først ved en vis omsætning (tror 300.000 men husker det ikke) du kan gøre det lige når du vil 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis de ligger som selskabsbeskattet overskud kan det selskab jo stifte det næste og være holding og ejer

«Selskabsbeskattet overskud» er et dumt udtryk.

Du stifter et aps 1/1 20x1 med 50.000 kr. 1/2 20x1 får dit aps et honorar på 50000 kr. Du har nu 100000 på din konto.  Du stifter 1/3 20x1 endnu et aps. I stedet for 100000 i banken  har du nu 50000 i banken og anparter for 50000 i et nyt aps...... men skatten af de 50000 skal først betales i 20x2.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

enig Henrik - det kan godt stiftes året inden - men skatten falder så året efter og derved bliver de selskabsbeskattet - det var for at underlette forståelsen af, at man ikke kan gøre det og spare selskabsbeskatningen bort - men enig man kan betale skatten året efter - dog jo så med en rente på skyldig skat i forhold til at ha betalt den som aconto skat under selve året vil jeg mene - eller?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)