Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura for hjemmeside som privatperson - Gør jeg det rigtigt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vils
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 18
Fra  NKDesigns Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en hjemmeside for en virksomhed, som jeg nu skal have betaling for. Jeg har ikke selv et firma, det er bare lavet som privat. Jeg har løst i en masse forskellig tråde her på siden, og er kommet frem til hvad jeg skal gøre - Tror jeg da i hvert fald. Jeg vil bare gerne have mit 100% på det rene, så jeg ikke gør noget forkert. 

Jewg har forstået det sådan at jeg bare skal sende en faktura uden moms, hvor der står at pengene skal udbetales til mig. Nederst på fakturaen har jeg så skrevet følgende: 

OBS: Venligst udbetal til Reg. Nr. xxxx Konto nr. xxxxxxxxxx og indberet som B-skat, trækprocent: 42%

Jeg har oplyst mit Cpr. nr. på fakturaen, selvom jeg har læst mig til at man ikke behøver det. Det gør det vel bare nemmere? 

Har jeg gjort som jeg skal nu?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Nyby Kibsgaard:
OBS: Venligst udbetal til Reg. Nr. xxxx Konto nr. xxxxxxxxxx og indberet som B-skat, trækprocent: 42%

Her ville jeg skrive: ".... Reg. Nr. xxxx Konto nr. xxxxxxxxxx. Husk beløbet skal indberettes til SKAT som B-indkomst"....

Virksomheden skal ikke indholde skat men alene indberette det samlede beløb til SKAT.  Det er en fin service at du skriver det - men ikke noget du skal skrive. Det er dog dit ansvar at sikre dig at beløbet står på din selvangivelse til sin tid.

/Henrik

Fra Vils
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 18
Fra  NKDesigns Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men hvis jeg så f.eks. skriver en faktura på 10.000 og der så går 10.000 ind på min konto. Betyder det så at de ikke har indberettet det´, og jeg selv skal gøre det, eller hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Nyby Kibsgaard:
Betyder det så at de ikke har indberettet det´, og jeg selv skal gøre det, eller hvad?

Nej. Virksomheden siger til SKAT at de har udbetalt 10.000 kr til dig. SKAT sætter det på din selvangivelse og det indgår da i den skat som de beregner. Så enkelt sagt skal du selv gemme penge til at betale skatten når den opkræves.

Fra Vils
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 18
Fra  NKDesigns Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så er jeg med. så hvis jeg opkræver 10.000kr. og modtager 10.000kr. på min konto, skal jeg gemme 4.200kr. (trækprocent: 42%) og indbetale dem til skat når de opkræver dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ja men du kan jo også gå ind i din forskudsopgørelse og angive de 10.000 i rubrik 12 (som jeg lige husker som honorar) så bliver de betalt via anden indkomst/skat eller på opkrægningskort og du slipper for en overraskelse og måske en lille rente (eller større hvis det betales meget senere) Frit valg vil jeg sige  selv om lov siger man skal forskudsregistrere :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vils
Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 18
Fra  NKDesigns Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar til jer begge to :) 

Jeg er ikke helt klar på hvordan det fungere hvis jeg skal ind og indtaste det i min forskudsopgørelse. Skal jeg bare logge ind på SKAT og så indtaste det som du skriver. Betaler jeg så noget der med det samme, eller trækker de det automatisk, eller bliver det opkrævet senere eller hvordan?  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)