Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Let platform til webshops

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg er igang med at forsøge mig ud i et nyt projekt som i grove træk omfatter salg af tekstilvarer.

Jeg vil i den forbindelse høre jer, hvor i råder mig til at starte rent webshop-mæssigt. Som mange andre står jeg i den situation at jeg ikke har mange tusinde til at få udviklet en professionel webshop, og kunne derfor godt tænke mig en alternativ løsning. Jeg har tidligere arbejdet med eksempelvis bricksite, hvilket fungerede fint. Men jeg må nok erkende at det desværre er ved at være lidt forældet.

Har i nogle gode bud, det behøves ikke være som ovenstående - måske der er en som sidder med en endnu bedre løsning?

De bedste hilsner Martin :-) 

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Jeg har selv siddet i samme situation, som dig. Og fandt frem til at WordPress var den rette løsning for mig. Det kræver meget mindre arbejde end andre webshop løsninger og er praktisk talt lige så godt, hvis ikke bedre på mange punkter.

Det addon du skal kigge nærmere på til WordPress hedder WooCommerce,

Kig eventuelt forbi min hjemmeside, Kioski.dk, som er sat op i Wordpress.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Tusinde tak for svaret. Må jeg spørge om hvilke omkostninger du har haft i forbindelse med webshoppen fra start til nu? :-) 

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Domænet er hosted gennem One.com, så der er de første 400+kr gået til.
Jeg har betalt 500kr ca for design.
Resten har jeg selv rettet til.

Derefter er der ingen omkostninger, udover at skulle fornye mit domæne og webhosting aftale næste år. 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

De gængse råd herinde går vist på fx Shopify eller en Wordpress installation med shop plugin. Hvis du har råd er der også danske Shoporama.

Der findes rigtig mange muligheder til forskellige budgetter, fx Weebly, Snipcart, Magento, Openshop og mange webhoteller har sin egen hostede løsning men hvad er dine behov?

Hvor mange produkter har du?
Er der mange produktvarianter?
Skal der være kreditkort/dankort betaling?
Sælger du internationalt eller kun i Danmark?
Har du behov for at kunne tilbyde rabatkoder?
Skal kunden kunne vælge flere forsendelsesmuligheder?

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Givet er der mange muligheder, men alle de mange fine og gode webshops der kommer frem, er oftere end ikke faktisk en del dyrere end de simple løsninger.

WordPress løsningen håndtere mere end 200 produkter fint for mig.

Produktvarianter er der rig og nem mulighed for at sætte i Wordpress.

Der er rigtig mange løsninger til WP hvad betaling angår, også Paypal hvilket er hvad jeg anbefaler til nyere webshops.

Man kan selv vælge helt ned til postnummer hvor man ønsker at sælge sine produkter i WP

Rabatkoder og forsendelsesmuligheder virker fint i WP.


Ønsker du originalt design til en webshop, tror jeg faktisk også det er billigere end mange af de andre webshop løsninger.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Tak for svaret!

Der vil ikke være mere end 100 produkter på hjemmesiden. Derudover vil jeg foretrække kreditkortbetaling frem for paypal, da det virker mere professionelt. I første omgang vil jeg udelukkende fokusere på Danmark. Rabatkode vil klart være en fordel i markedsførings øjemed, men ikke et must.

Det som er vigtigt for mig er at det er overskueligt at designe uden at have kendskab til programmeringen bag. Dvs. at Magento og ligende vil være på et for højt teknisk niveau. :-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne uddybe og sige at Paypal understøtter også dankort løsninger. Men det er naturligvis helt op til dig. Og jeg kan godt se hvad du mener med at andre løsninger kan se mere professionelle ud. ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor jeg har prøvet din side Steffen kan jeg godt se at det faktisk er en fin løsning fra starten :-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige i opstarten er det en udemærket løsning, da man ikke mister penge på det, hvis der lige det første stykke tid ikke er så meget salg.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)