Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er duplicant content, som ikke vil forsvinde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

jeg har i nogle måneder, on and off, arbejdet lidt med siden www.malouja.dk, som desværre er ramt af duplicant content. Google fortæller, at der er 19 sider, der skulle være dobbelt og jeg havde egentlig bare ventet på, at det skulle forsvinde efter lidt råd fra en, der kender lidt til det. Men det har det altså ikke. 

Er der en, der kan fortælle mig, hvad årsagen til dette DC er? Hvad kan jeg gøre for, at det forsvinder?

Siden ranker ok på det relevante søgeord alligevel, men jeg vil nu gerne have det væk alligevel. 

Hvis der er en der gider at give et råd eller to, så ville det være super!

Venlig hilsen, 

Lars

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Dit problem ligger ikke på 19 sider længere så ham/hende du kender tog ikke helt fejl. 

Jeg er ikke gået helt i dybten, men for et lille tilskud, tror jeg at jeg vil være i stand til at kunne afhjælpe størstedelen af dine problemer i løbet af i dag.

Send mig en PM, og så kigger vi på det. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har kun kigget lynhurtigt på det. Det ser nu ikke så slemt ud, men der redundante sider, du kan få fjernet fra søgeresultaterne.

1. Sørg for at opdatere dit WordPress SEO-plugin.

2. Inden i WordPress SEO indstillinger skal du søge for at deaktivere automatisk genererede Author-sider, samt sætte "noindex,follow" på kategorisider og tags.

Det er ikke sådan at du altid du skal sætte "noindex,follow", men i det her tilfælde hvor det bare er tilfældigheder og gentagelser der bliver spyttet ud, så skal det selvfølgelig sættes på. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita, 

det er som om vi to tidligere har haft noget lignende sammen, men pyt..

Tak for hjælpen i hvert fald - det ser ud til at det virker. Men det med automatisk authorship kan jeg ikke lige se, hvordan jeg ændrer det. Kan du fortælle mig, hvordan jeg deaktiverer den slags fra siden, så de ikke dukker op?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det skal vist nok passe. 

Jeg tjekker normalt hvilket system og plugins folk sidder med før jeg hjælper, da det er forskelligt hvad der skal gøres. 

I dit tilfælde kunne jeg se at du igen er bagud med opdatering af WordPress SEO :-)

Du har ikke fået noindex,follow på din uncategorized side endnu.

Hvis du går ind under SEO > Titler & Meta, finder du fanen "Taxonomies".
Det er her du kan sætte et flueben i "noindex,follow" under både Kategorier, Tags og format.
Dernæst trykker du "Gem ændringer".

Derefter klikker du på fanen ved siden af "Taxonomies": "Andet"
Der kan du sætte et flueben i "Deaktiver forfatterarkiverne"

Samme med "Dato Arkiver". Du kan dog også vælge blot at vælge "noindex, follow" hvis du gerne vil have dine besøgende 
skal kunne se arkiverne.

 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita, 

endnu engang tak for hjælpen.

Wordpress SEO burde være opdateret. Det med kategorierne bør være løst og jeg har også ændret det med forfatteraktiverne. Du nævnte at jeg ikke havde noindex,follow på uncategorized, men det mener jeg egentlig jeg havde..

Håber det er ok, som det er :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)