Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Textilforeningen... God ide at blive medlem af?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I derude,

Jeg drømmer, DRØMMER om at åbne min egen stofforretning. Jeg er uddannet syerske/ designer og også designteknolog/ indkøber og har i godt 5 år arbejdet som indkøber i stor dansk modevirksomhed. Jeg ELSKER tekstiler, garner, fibre, strukturer, farver, former, forskelligheden materialer imellem

Jeg synes dog der er STORT spring til det at stå på egne ben. Her tænker jeg at få lavet en solid forretningsplan iht startbudget. -At opstarte og drive forretningen skræmmer mig.

Under mit research er jeg bl.a. faldet over Textilforeningen

Måske der sidder én eller flere derude, der kan give deres mening om foreningen? Det er en forening der kræver medlemskab (300 kr. om året som privatperson, 600 kr. som virksomhed af hvad jeg kan læse mig frem til), så man kan ikke sådan bare "lure" inden man søger medlemskab :-) Jeg tænker bare om det denne vej, ville være muligt at skabe netværk til fx. producenter/ agenter og endda måske være muligt at finde en der kunne/ ville være mentor i større eller mindre grad?

Håber der sidder nogen der allerede ér medlem eller har været, og som har lyst til at dele lidt insider viden :-)

På forhånd TAK

Hilsen Maria

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig med det samme sige at jeg intet aner om tekstilbranchen, men hvis du i forvejen har arbejdet 5 år som indkøber, så tror jeg ikke at et medlemskab af textilforeningen vil udvide din horisont nævneværdigt. Når det så er sagt så vil en udgift på 600 kr nok være en dråbe i havet på dit eventuelle opstartsbudget, så hvorfor ikke :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Dejligt der endelig er en der har de faglige forudsætninger i orden, inden springet taget til at blive selvstændig. 

Hvorfor er det du vil starte en butik i tider hvor rigtigt mange butikker lukker? At starte en butik er virkeligt krævende for du vil være bundet til butikken hele dagen, hvilket betyder det vil være svært at lave andre opgaver f.eks besøge leverandører eller fagmesser ... OSV.   Hvorfor ikke overveje nogle andre muligheder som selvstændig?

Hilsen

Ravn   

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, og tak for input!

Det var nu heller ikke så meget pengene som sådan ;-) Ser dog ikke nogen grund til at blive medlem af +10 forskellige foreninger varierende i pris, hvis de ikke er brugbare? Derfor kunne det jo være der var nogen herinde der kendte til stedet? :-)

Og ja jeg sidder med en masse know-how omkring tekstiler mv. men jeg har aldrig selv stået for alt. Altså alt det der er, når man starter egen virksomhed og i særdeleshed egen butik med bl.a. mode metervarer, = dyrt varelager. Tænker det godt kan gå hen og blive en udfordring at låne til opstart i disse tider, når jeg ikke selv allerede har opsparet en betydelig slat penge.... Og tænker at der dog er forskel på at åbne stofforretning kontra salg af fx. isenkram eller andet med længere levetid...?

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, tak for dit indlæg!

Jeg ved godt der er mange timer i at have en butik. Og det er også stadigvæk en (stor) overvejelse jeg har om det er det jeg skal. Jeg har nemlig 2 børn som jeg knus-elsker og som jeg OGSÅ gerne vil se. Jeg tænker dog 1) Der er andre det kan lade sig gøre for 2) der er forskellige muligheder for butik.

1) Finde en partner der ønsker at starte garnforretning, så vi har butikken sammen. En del af vores segment er alligevel det samme

2) Starte butik der ikke holder åbent hver dag. Kræver dog at jeg finder butik med billig husleje og DET kan jo godt være svært hvis jeg samtidig ønsker en GOD location :) Derudover HADER jeg selv som kunde at troppe op til et "vi holder lukket" skilt...

3) Webshop. Der er bare SÅ mange derude, så det er til at blive grøn i hovedet over.... Tænker det er svært at få et loyalt, fast kundegrundlag den vej, med mindre jeg poster oceaner af penge i seo, marketing mv.Derudover mener jeg ikke selv det er muligt at købe metervarer over nettet ;-) Du kan som kunde hverken se farve ordentligt, mærke struktur, vægt mv. gennem din skærm. Og du kan ikke rigtig levere varen tilbage, da den jo er klippet af efter bestilling..

4) At starte alm butik der hurtigt bliver så BRAGENDE en succes at jeg har råd til et par ansatte :-) (Klart min favorit af alternativer ;))

Men well, der er stadig dagligt butikker der åbner så vel som butikker der lukker. Personligt vil jeg kun handle tekstiler selv, hvis jeg kan få dem i hænderne. Med mindre det er så billigt eller en vare jeg før har købt, men så vil det som regel være ved en fysisk butik jeg allerede kender/ har fået anbefalet, som har en tilhørende webshop. I byen jeg tiltænker er der kun én anden stofforretning med indbyggertal på +50.000 i byen, kommune siger +80.000. Så tænker der umiddelbart burde være et kundegrundlag??...

Det helt ideelle ville være at have forretningen tilknyttet hjemmet. Men det er ikke muligt her hvor vi bor og det er ikke en mulighed at flytte :-)

Men måske jeg bare ikke tænker nok ud af boksen? HAR DU NOGLE FORSLAG?? :-D

- pop-up store ikke rigtig en mulighed pga varelager.

Home-shopping/ åbent om aftenen for foreninger/ grupper/ skoler mv. tænkt som et tillæg til den fysiske butik. Der vil det selvfølgelig også være muligt at fylde en bil med ruller og tage ud på fx plejehjem, skoler etc. (hvis de ikke allerede er bundet af kommunale handelsordninger)

Hilsen Maria

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Hansen:
HAR DU NOGLE FORSLAG?? :-D

Hej Maria

Jo forslag har jeg da en del af så du er meget velkommen til at kontakte mig, send en privat besked

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)