Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu én om moms ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Jeg håber virkelig i kan hjælpe.

Jeg er igang med at starte en webshop, siden er ikke oppe at køre endnu og jeg regner heller ikke det kommer til at ske før om 2 måneder. Da jeg oprettede virksomheden, oprettede jeg den som mindre virksomhed, altså uden moms registrering.
Men jeg er nu igang med at kontakte leverandøre fra EU, for at tjekke priser o.s.v. 
De fleste leverandører spørger selvfølgelig efter mit VAT-id, men i og med jeg ikke er momsregistreret, afslår de fleste.

Nu kommer mit spørgsmål så:

Kan jeg godt momsregistrerer mig nu, selv om jeg ikke får en omsætning før om 2 - 3 måneder, uden at det skaber en masse problemer?

Håber virkelig i kan hjælpe mig :)

Hilsen Nellie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens - Så længe du driver dit firma med indtjening som klart formål og er klar på at bogføre og angive moms - kan du roligt momsregistrere dig nu

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Det lille Regnskab Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NellieP

Du har mulighed for at registrere din virksomhed som en PMV - med et CVRnr og uden momspligt. Jeg fandt dette link:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Start_virksomhed 

God vind med projektet -
Ingerlise 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

..men Ingerlise, så får NellieP jo ikke fradrag for momsen i opstarten.. NelleP, hvis du regner med at "ende med" at være momsregistreret, enten frivilligt, eller fordi du skal, hvis du får omsætning over 50.000, skal du klart lade dig momsregistrere nu.

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nellie

Når en leverandør spørger efter dit VAT-id, så er det jo blot dit cvr.nr. de mener. For at sikre sig at du er erhvervsdrivende eller handler som privatperson.

Hvis de så kan tjekke dig/din virksomhed på nettet. Ligesom du kan tjekke udenlandske virksomheder via skat.dk hjemmeside.

Dit VAT-id er DK xx xx xx xx.

Men ellers ja til momsregistrering nu - ligesom de andre svarer dig.

Hilsen Birthe

Tilmeldt 5. May 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birthe, han er ikke momsregistreret og har derfor ikke et gyldigt VAT nr.  (dvs. hans CVR nr kan ikke bruges her). EU-leverandør spørger om VAT nr. for at sikre sig, at den erhvervsdrivende er momsregistret og dermed kan sende kunden en faktura uden moms. Hvis kunden ikke er momsregistret virksomhed eller er privat person, skal EU-leverandør pålægge deres lands moms på fakturaen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)