Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der ved hvordan man løser dette problem?

Problemet er at hvis man har en e-shop og ønsker at sælge nogle produkter for en anden leverandør så er dette åbentbart ikke tilladt. Men jeg ved at flere portaler gør dette ligesom fx www.miinto.dk osv

NETs/Teller skriver i deres betingelser at man skal være sælger af de pågældende varer/ydelser og har ansvaret for dem. Det er ikke tilladt at sælge varer på vegne af andre.

Hvad stiller man nu op, hvis man gerne vil køre www.miinto.dk løsningen?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad miinto (eller hvad de hedder) siger, eller hvilken opfattelse du har. Hvis du sælger varer til en kunde, så har du også pligten til at modtage og behandle reklamationer fra samme kunde.

Kenerelt kan du forholde dig til, hvis du tjener på det direkte salg, så har du forpligtelsen. - Det er derfor f.eks. DBA ikke har, de tjener ikke noget hvis du som virksomhed sælger noget gennem dem. De tjener på at du får vist din annonce hos dem.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Her lige set på miinto... Der kan du da også bare henvende dig til dem, hvis du har købt noget du ikke er tilfreds med. Så de er sælger.

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten 

Tak for din besked. 

Jeg er helt enig med dig der. Men tror du har misforstået mit spørgsmål. Så jeg prøver at forklare det lidt bedre.

Hvis jeg gerne vil lave en e-shop hvor jeg skal sælge produkter fra forskellige tøjbutikker så siger NETs i deres betingelser følgende: 

  • "at du er sælger af de pågældende varer/ydelser og har ansvaret for dem. Det er ikke tilladt at sælge varer på vegne af andre".
Spørgsmålet er så, hvordan kan Miinto sælge på vegne af andre butikker, når Nets ikke tillader det som de skriver?
Håber du bedre forstår min beskrivelse, beklager hvis det var lidt uklart.
Håber at høre fra dig.
Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er miinto ikke et mellemled som køber varen fra butik X og sælger videre til slutbrugeren ?

Ligesom paypal er en transaktion mellem slutbrugeren og paypal i step 1, og derefter en transaktion mellem dig som webshopejer og paypal i step 2 ?

Edit: Præcis det som Carsten skriver.

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Zylauv Kristensen:
Men er miinto ikke et mellemled som køber varen fra butik X og sælger videre til slutbrugeren ?

Altså lige som stort set alle andre butikker? - Der er jo ikke noget krav om, at men køber hos en grosist! - Og hvor Miinto kår hen, når de skal have løst DERES reklamation, er jo for kunden ligegyldigt.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist, jeg er helt enig med dig Carsten, svaret var til Arne ""at du er sælger af de pågældende varer/ydelser og har ansvaret for dem. Det er ikke tilladt at sælge varer på vegne af andre"

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du løse ved at ikke at tjene penge på varerne, men på at stille din hjemmeside til rådighed for f.eks et abonnement.

Det er måden f.eks. Just Eat gør det på. Det skal bare fremgå tydeligt forbindelse med handlen, at det er leverandøren de handler med.

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jo men Miinto tjener da penge på deres leverandører. Så jeg er ikke helt med, kan du forklare det lidt bedre?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Set fra kundens side er Miinto en ganske almindelig webshop. - Så jeg ved faktisk ikke hvad der er at forklare.

De indkøber bare ikke hos en fabrik, men hos eksisterende butikker.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)