Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fortoldings processen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Assens
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 23
Fra  RobseRob Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har den seneste tid kigget på at få noget merchandise produceret i Kina. Her har jeg allerede fundet en okay troværdig leverandør og jeg afventer ligenu at min virksomhed får dens importregistrering på plads. Alt det med momsen osv har jeg styr på men jeg har virkeligt ingen ide om hvordan selve "import processen" fungerer med hensyn til fortoldningen osv?

Jeg har prøvet at søge efter dette i langt tid men har ikke kunnet finde nogen konkrete "sådan gør du helt præcist" indlæg nogen steder. Det jeg mangler viden om er hvad jeg helt præcist skal gøre for at sikre mig at varen kommer ordenligt i gennem fra kina til min adresse. 

Når pakken skal sendes er der så noget sted jeg skal registrere pakken samt indholdet? Ved der er informationer som skal sendes med sammen med pakken, er det noget jeg selv skal få lavet eller skal jeg registrere indholdet hvorefter jeg får et dokument der skal med? 

Som i nok kan se er jeg lidt på bar bund der og savner virkeligt en forklaring på hvordan den del af processen fungerer, altså selve transporten fra A->B og fortoldningen deri.

Selve værdien af det hele er under 1000kr så vi snakker ikke nogen kæmpe investering så regner ikke med at det er værd at bruge et speditør firma. Derudover ville det være rart i fremtiden selv at kunne håndtere det.

Varene jeg vil indføre er ret normale silicone armbånd med vores eget logo på. Har efter lidt søgen fundet ud af deres taric nummer burde være 3926.40.00 00

Tilmeldt 26. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Robin 

Jeg kan forstå, det er noget du selv skal betale hele fragten for, altså fra din leverandør til din dør. I så fald skal du også stå for at få dine varer udført i Kina, som du skal have en agent til, at gøre i Kina, hvis du selv vælger at stå for transporten.

Derudover skal du også tage stilling til om det skal transporteres med luft eller sø, hvilket også i sig selv kan være en kompliceret process at få booket og i sidste ende nok ender med, at komme i en speditørs container eller fly alligevel. Hvad du vælger afhænger er, hvad det fylder og vejer da luftens priser oftest bliver vurderet på vægten, mens søfragtspriser ofte bliver vurderet på cmb. 

Du skal også selv sørge for, at få det indleverede på terminalen i Kina, så jeg vil foreslå dig at få nogle tilbud fra nogle speditører og se hvad der er det billigste. Jeg sidder selv i en søfragt import stykgods afdeling, og vil gerne være behjælpelig med at give et tidbud, hvis du har følgende info:

Kg + Cbm + Origin (Sted varene skal sendes fra i Kina). 

Med hensyn til indfortoldning kan du selv gøre det på skat online, hvis du kan finde en "working introduction" på, hvordan man laver en fortoldning. Ellers kan speditørfirmaerne ofte tilbyde det inkl. deres fragtpris. 

Fra Assens
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 23
Fra  RobseRob Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, det ville være leverandøren som får det sendt igennem DHL. Det jeg efterspørger er hvad det er jeg skal gøre for at gøre min del (importen) korrekt.

Tilmeldt 26. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Beklager jeg lige misforstod dit spørgsmål så. Det eneste du skal gøre så, er at lave indfortoldningen. Undersøg om DHL laver fortoldningen inkl. For så behøver du ikke. Hvis du selv vil lave den er det nemmeste igennem butterfly, medmindre det koster en hel del at bruge, ellers kan du lave den på skat online. Det du skal bruge er fakturen, pakkelsiten, tarif koden og så tolddetaljer som du skal have fra DHL.
Tag fortoldningen step for step, find en guide at holde dig til og ring til skat eller DHL hvis du har spørgsmål til de forskellige felter.
Tjek om det kan betale sig selv at hente varene på DHL's lager, hvis det ikke fylder meget og er i nærheden - og ellers tag fat i DHL og spørg om hvad du skal gøre, det vil de gerne være behjælpelige med når de er valgt som speditør.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Robin Madsen:

Altså, det ville være leverandøren som får det sendt igennem DHL. Det jeg efterspørger er hvad det er jeg skal gøre for at gøre min del (importen) korrekt.

Det eneste du skal sikre dig er at være moms og importør registreret. DHL forestår selv hele indfortoldningen processen. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

@Robin Madsen

Du skal blot sikre dig, at du er import- og momsregistreret. Derefter forestår DHL levering og indfortoldning.

@Asbjorn8660

Er du helt grøn...?

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 26. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@jacob
Uddyb - jeg tager gerne imod konstruktiv kritik.

Jeg forstår Robins spørgsmål som, at han selv vil stå for infortoldningsprocessen istedet for at betale for en speditør, når varene ikke koster mere.


Side 1 ud af 1 (8 indlæg)