Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skiftende ejerforhold

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Mobilbud.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en virksomhed skifter ejerforhold, herunder administrerende direktør, midt i en regnskabsperiode, hvordan er så ansvaret placeret i tilfælde af fejl eller mangler i regnskabet? I mit aktuelle tilfælde er der tale om enkelte bilag, der mangler.

Vh

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

gamle direktør frem til han fratræder og ny den dag han tiltræder i forhold til hvornår fejlen er begået.

Den ny kan vel godt straffes for den gamles udeladelse, hvis det burde være oplagt for den ny, at der er noget galt, men overordnet princip er, at den gamle hæfter for det han har gjort - eller ikke gjort i sin tid, og den nye kun for det som er sket i hans nye tid

Bestyrelsen kan så også overordnet være ansvarlige, da de skal sikre ex tilstrækkelige regnskabsrutiner og jo ansvarer for at fyre direktøren hvis han ikke fungerer.

Jeg tror det er svært at besvare det konkrete. Den gamle har jo ansvar som sådan hvis de bilag manglede fra ham (eller bogholderen kunne ha et ansvar) - og den nye så nu har opdaget det.

Det ansvar er så ikke nødvendigvis noget med straf eller erstatning - hvis der mangler enkelte bilag ud af en masse - og det er ting som rimeligt kan forklares.

Omvendt kan det jo være noget med straf og erstatning, hvis ex bestyrelse og ejerkreds mener der foreligger noget svigagtigt eller grov uforsætlighed

svaret må derfor svæve i vinden til nogen der kender det helt konkrete kan vurdere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Mobilbud.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. Det var meget brugbart. Kan godt se det ikke er så entydigt, men tror vi nogenlunde kan vurdere den konkrete sag. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)