Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Igangværende arbejder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med at skrive et afsluttende projekt på HD - dette omhandler igangværende arbejder for fremmed regning, og i den forbindelse har jeg brug for nogle interviews, med regnskabsfolk som har denne post i årsregnskabet.

Det er endnu ikke lykkedes mig at få stablet et interview på benene - og jeg håber derfor, at nogen herinde fra ville have mod på at hjælpe mig hermed ved at medvirke i et interview  - enten telefonisk eller skriftligt?

Såfremt nogen vil hjælpe hermed, har de naturligvis mulighed for at være fuldstændige anonyme i projektet, såfremt dette ønskes.

Mvh Janne

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke prøve at stille dine spørgsmål herinde, så skal jeg nok besvare dem jeg orker... når du spørger til et interview lyder det som noget tidskrævende, men det behøver vel ikke tage særlig lang tid?

Tilmeldt 24. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej,

 

Nej, du har ret - det behøver ikke tage ret lang tid - her kommer de mest overordnede spørgsmål

 

TILBUDSGIVNING, FORARBEJDE

Hvordan er processen hos Jer i forbindelse med tilbudsgivning og forkalkulationer?

Hvordan er Jeres godkendelsesprocedurer – og anvendes de reelt, eller er der reelt blot tale om formalia?

Laver I altid en specifik forkalkulation, før i afgiver et tilbud?

 

STYRING OG KONTROLLER

Hvordan foregår registreringen og bogføringen af de enkelte transaktioner på projekterne rent praktisk? 

Hvilke godkendelsesprocedurer har I, i forbindelse med registreringen, der sikrer, at omkostningerne bliver registreret på netop det projekt, som de vedrører?

Laver I løbende analyser, for at følge op på om projekterne overholder budgettet? Hvis ja, hvordan foregår det?

Såfremt et givent projekt viser sig at afvige fra Jeres kalkulationer, hvordan forholder I Jer så hertil?

Hvilke interne kontroller har I, når det drejer sig om igangværende arbejder for fremmed regning?

 

FÆRDIGGØRELSESGRAD

Hvordan opgør I færdiggørelsesgraden på Jeres projekter?

Hvorfor anvender I netop den metode til opgørelse af færdiggørelsesgraden?

Anvender I den samme metode til opgørelsen på alle projekterne, eller opdeler i entrepriserne i forskellige kategorier, der opgøres på forskellig vis?

 

INDREGNING OG MÅLING - Produktionsmetoden, faktureringsmetoden

Kunne I forestille Jer en metode, der ville være nemmere for Jer, og som stadig giver et retvisende billede? Hvis ja, hvordan skulle det så ske?

 

- Svar på spørgsmålene modtages meget gerne - og hvis det er for tidskrævende, så bare nogle få af spørgsmålene, da det alligevel ville være en stor hjælp.

Det teoretiske har jeg styr på - så det er mere hvordan du/I forholder jer til den praktiske del af det.

 

På forhånd tak!

 

Mvh. Janne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)