Hej,
Nej, du har ret - det behøver ikke tage ret lang tid - her kommer de mest overordnede spørgsmål
TILBUDSGIVNING, FORARBEJDE
Hvordan er processen hos Jer i forbindelse med tilbudsgivning og forkalkulationer?
Hvordan er Jeres godkendelsesprocedurer – og anvendes de reelt, eller er der reelt blot tale om formalia?
Laver I altid en specifik forkalkulation, før i afgiver et tilbud?
STYRING OG KONTROLLER
Hvordan foregår registreringen og bogføringen af de enkelte transaktioner på projekterne rent praktisk?
Hvilke godkendelsesprocedurer har I, i forbindelse med registreringen, der sikrer, at omkostningerne bliver registreret på netop det projekt, som de vedrører?
Laver I løbende analyser, for at følge op på om projekterne overholder budgettet? Hvis ja, hvordan foregår det?
Såfremt et givent projekt viser sig at afvige fra Jeres kalkulationer, hvordan forholder I Jer så hertil?
Hvilke interne kontroller har I, når det drejer sig om igangværende arbejder for fremmed regning?
FÆRDIGGØRELSESGRAD
Hvordan opgør I færdiggørelsesgraden på Jeres projekter?
Hvorfor anvender I netop den metode til opgørelse af færdiggørelsesgraden?
Anvender I den samme metode til opgørelsen på alle projekterne, eller opdeler i entrepriserne i forskellige kategorier, der opgøres på forskellig vis?
INDREGNING OG MÅLING - Produktionsmetoden, faktureringsmetoden
Kunne I forestille Jer en metode, der ville være nemmere for Jer, og som stadig giver et retvisende billede? Hvis ja, hvordan skulle det så ske?
- Svar på spørgsmålene modtages meget gerne - og hvis det er for tidskrævende, så bare nogle få af spørgsmålene, da det alligevel ville være en stor hjælp.
Det teoretiske har jeg styr på - så det er mere hvordan du/I forholder jer til den praktiske del af det.
På forhånd tak!
Mvh. Janne