Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - Google Play Store

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoerGeeked

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvorvidt vi skal betale moms af IAP i Google Play eller ej.

Google Play lægger selv op til, at der skal betales moms:https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/138000?rd=1

Modsat så har vi Apple, som SKAT har vurderet ikke skal være momspligtig:https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2090169

Fra Apples side anses det som at vi sælger til dem og de sælger til brugeren. Derfor må brugerne jo også skulle lægge momsoveni selv? Som self. bliver trukket fra igen. 

MEN hvor er forskellen til Google??? Selv vores revisor mener, at vi skal gøre som ved Apple? Altså ingen momsbetaling af indtægt fra Google Play?

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du modtager en faktura fra Google, er der da specificeret moms ?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Roberts

Vi er ikke launchet endnu - så har ikke fået faktura endnu :-) men det gør vi snart!

Som sagt kan jeg godt se, at Google mener det er momspligtigt, men når nu Apple, som har stort set samme kontrakter og virksomhedsopsætning, er fritaget så kan jeg ikke forstå hvorfor Google ikke også er det??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

er din revisor en autoriseret revisor som vil tage ansvar for sin bedømmelse af ingen moms skriftligt, så kan du formentlig holde ham op på det svar. Jeg ville dog nok, som landet ligger, be ham formulere spørgsmålet klart til skat, og be om bindende svar.

Google er vel i alle fald ikke DK og er vel momsregistreret - og du er vel momsregistreret virksomhed, så en indtægt som du beskriver det, vil vel være salg af ydelse til EU (hvis google er EU f.eks. Irland) eller til uden for EU. Jeg tror ikke jeg forstår problemet for en momsregistreret virksomhed der sælger til uden for Danmark, med mindre ydelsen falder inden for en katagori der kræver momsregistrering i det pågældende land eller andet sjov  - men det må din revisor vel ha forklaret om. Be revisor om skriftligt lige at henvise til hvorfor han mener som han gør, hvis du er i tvivl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Mange tak for dit grundige svar!
Kan godt se, at det er en spørgsmål igen har et konkret svar på, så det næste skridt må være at få et skriftligt svar fra skat :-)

Igen tak og rigtig god weekend!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Den afgørelse som du henviser til vedr Apple bygger på at aftalen er indgået med Apple i USA. Derfor ingen moms.

Aftalen der indgås med Google sker med Google i Irland. Det er EU og derfor moms.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)