Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssig konsekvens, ved at modtage anparter af far ved oprettelse.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminohjerne

Jeg har brug for et råd så jeg ikke kommer på juridisk glatis.

Min far og jeg ønsker at oprette et ApS, hvor vi hver især skal eje 50 % af anparterne. Min far har vil gerne forære mig mine anparter i gave, således at han afholder alle udgifter til oprettelse osv, for herefter at overdrage 50 % af ApS’et til mig.

Som jeg ser det ligger værdien af disse 50 % væsentligt under det skattefrie beløb, jeg som barn må få af min far hver år. Men er der noget vi skal være opmærksomme på, så vi ikke bliver beskatte af noget vi lovligt kan undgå?

Har det nogen indflydelse, at jeg ønsker at placere mine anparter i et holdingselskab. Dette holdingselskab er endnu ikke oprettet og jeg forventer selv at skulle afholde udgifterne til dette. Forventer at det bliver et IVS, så jeg ikke behøver at placere ”unødig” kapital her.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en jura-kyndig der har et bud på denne?

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har næsten selv svaret på det... I skal begge stå som ejere af selskabet, når I får det oprettet. Din far kan evt. overføre de 25.000 kr. til dig som en gave inden I går i gang. Så kan i hver især indbetale.
Sig til hvis I skal have mere hjælp :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jørgensen :
Din far kan evt. overføre de 25.000 kr. til dig som en gave inden I går i gang. Så kan i hver især indbetale.

Og vælges den løsning kan man lige så godt stifte IVS Holding først - og lade det stå som medstifter af ApS..... 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, men her er der så en ventetid på at få IVS Holding stiftet på nogle uger!

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik K. - det var også det jeg mente. Underforstået :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Korrekt, men her er der så en ventetid på at få IVS Holding stiftet på nogle uger!

Hvis man har så travlt - så køber man et IVS som skuffeselskab.....

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, eller indskyder anparterne i driftsselskabet i holding efter stiftelsen af IVS.

Hvor finder man iøvrigt IVS skuffeselskaber??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener www.ditselskab.dk jacob tøjner i alle fald tidl. har skrevet at han havde en række IVS i skuffen til folk der havde travlt - et forsøg værd

Og ja - daddy må gi op til 59.800 i gave og mor må gi samme beløb inden for samme år (2014 tal). Se til at det overføres rent fysisk via netbank så der ikke er tvivl om at det er gave fra forældre til søn, og at det så er sønnen selv der betaler anparter og hvad der ellers kan være

Det må godt kombineres med arveforskud hvis man ikke vil forfordele en frem for andre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar. Tiden er ikke et issue her, det skal først i gang efter nytår.

Vil det være en fordel for mig at oprette mit Holding IVS på forhånd, men 1 krone i indskud? Eller giver det unødigt ekstraarbejde, hvis der efterfølgende skal skydes 25.000 ind, der skal bruges til stiftelsen af aps?

Måske det nemmeste vil være at min far overfører et kontantbeløb til mig privat. Herefter benytter jeg det til at oprette mit Holding IVS, der efterfølgende bliver medstifter i det nye aps.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)