Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er min ide dårlig?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fik en knald god idé for en uges tid siden. Jeg er derfor i gang med en markedsanalyse for mit produkt og har fundet at der allerede er en del på markedet i mit område der leverer samme tjenester. Det er her jeg får brug for jer aminoer! Langt de fleste "kommende konkurrenter/kollegaer" virker dog ikke særligt etablerede/succesfulde. Jeg ser rigtig meget potentiale i branchen - men ikke så meget succes - selv ved firmaer der er et og to år gamle.

En del af mig tænker: nå, så var det ikke en god idé alligevel! Hvis andre ikke formår at skabe den forventede succes - så kan jeg vel heller ikke.

En anden del af mig tænke: Jeg skal finde nye måder at markedsføre mig på. Jeg skal i starten slå på prisen, jeg skal gøre mit produkt unikt. Jeg ser en del muligheder som tilsyneladende ingen andre har set endnu.

Jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal springe ud i det med hovedet først og stole på mine evner eller smide det til jorden og "vente på næsteidé ".

Jeg efterlyser gode råd til supplerende markedsanalyse og evt. Andre iværksættere der har stået i lignende situation.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs om lean startup - kom ud og test markedet af, og få skabt nogle salg.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Du spørger i overskriften, om din idé er god. Det er sådan set lidt svært at svare på, hvis du ikke fortæller om den. Det mener jeg også, at du roligt kan gøre, når der i forvejen er så mange, som kunne blive "kommende konkurrenter".

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svarene :-)

Jeg overvejer at opstarte en Drone Service Virksomhed. Der findes så vidt jeg kan se 4-5 andre seriøse firmaer af den slags indenfor egen region. Alle af "iværksættertypen" som min egen.

Der har dog nogle gode idéer til bl.a. markedsføring og videreudvikling af konceptet. Jeg er dog i tvivl om dette er nok til at differentiere sig.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en gode ide, specielt i forbindelse med ejendomshandel kunne der være et stort potentiale. Der er dog en række tilladelser m.m., som du skal have på plads. Jeg har ingen anelse om hvad vil prisniveauet er for sådan en service. I hvilket prisspænd arbejder en dronefotograf i ?

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jeg står faktisk i lignende situation lige nu, da jeg ønsker at starte et firma op, som er blomstrende lige nu, og har potentielt mange kunder. Dog er der mange om riftet i forvejen, og derfor har mine markedsundersøgelser vist det samme som dit. 

Hvis der er potentiale for markedet, og du føler, at du kan gøre noget, som dine konkurrenter ikke kan.. Gør det! Er du derimod i tvivl om din idé er god.. Don't!
Grunden til at jeg nævner dette, er at hvis du ikke selv tror på din idé.. Hvem skulle så? Hvis du føler det er den vej du vil afsted, så gør det og lad ingen/intet stå i vejen for din succes!

Du er velkommen til at skrive ved yderligere spørgsmål ;-)

Mvh.
Kasper 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal du i starten slå på prisen? Jeg tolker det lidt som om du vil være billigere end konkurrenterne. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Hvorfor skal du i starten slå på prisen? Jeg tolker det lidt som om du vil være billigere end konkurrenterne. 

Jesper jeg tror også det er ideén. Man behøver ikke nødvendigvis en BA% på 30 i starten, men man kan måske nøjes med 15? Det gælder om at gøre sig mest gældende på markedet, hurtigst muligt.

Mvh.
Kasper 

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper: Jeg regner med at et opstartstilbud til private vil komme til at ligge på under 1000 incl. moms for optagelse og digital udlevering af billederne.

Erhvervsmæssigt regner jeg med noget opstartsgebyr plus en timeløn. 

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for svar. Jeg kan sagtens se, hvad du mener - og det er også derfor jeg her inde forsøger at finde ud af om jeg har grund til at tro på idéen og om mine differentieringsforslag er tilstrækkelige til at skabe en plads på markedet.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)