Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervslån på 50.000 kr.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at søge et erhvervslån på 50.000 kr. til opstart af mit IVS som skal udvikle og sælge et SaaS software.

I det første år forventer jeg en garanteret omsætningen på minimum 60.000 kr. inkl. moms og minimum udgifter for 40.000 kr. inkl. moms.

- Kan jeg forvente at Danske Bank vil forlange personlig hæftelselånet?

- Hvad er en typisk rente for et sådan lån?

Desuden, så læste jeg engang om en service der gik udenom bankerne og tilbød lån til primært iværksættere.

Jeg mener at de blev nævnt i Berlingske. Desværre kan jeg ikke huske hvad den hedder. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fiftyfive:
Kan jeg forvente at Danske Bank vil forlange personlig hæftelse på lånet?

Helt afgjort. Bankerne er ikke som de var i gamle dage.

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den service du tænker på heder lendino og kan findes på https://www.lendino.dk... Her låner du pengene direkte fra private personer og går på den måde udenom banken.

Fra Vejen
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 95
Fra  ServiWet Hot Towels Rental service Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat fra Lendinos side:

Virksomheder kan søge om lån i størrelsesorden 50.000-2.000.000 kr. En virksomhed skal have mindst to års reviderede regnskaber samt en god kredithistorik for at kunne komme i betragtning til et lån.

Så det er nok ikke her du finder finansiering til din opstart.

Grossist for restauranter, caféer, hoteller, konferencecentre og klinikker.

www.serviwet.dk Kontakt mig på +45 40373351

Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

KevinSj:

Den service du tænker på heder lendino og kan findes på https://www.lendino.dk... Her låner du pengene direkte fra private personer og går på den måde udenom banken.

Det var præcis det jeg søgte efter, tak!

Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Kjeldsen:

Citat fra Lendinos side:

Virksomheder kan søge om lån i størrelsesorden 50.000-2.000.000 kr. En virksomhed skal have mindst to års reviderede regnskaber samt en god kredithistorik for at kunne komme i betragtning til et lån.

Så det er nok ikke her du finder finansiering til din opstart.

Ærgerligt..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fiftyfive:

1

- Kan jeg forvente at Danske Bank vil forlange personlig hæftelse på lånet?

2

- Hvad er en typisk rente for et sådan lån?

3

 - Desuden, så læste jeg engang om en service der gik udenom bankerne og tilbød lån til primært iværksættere.

1

Ja det skal du altid regne med i et nyt selskab, og det er vel rimeligt nok at banken ikke vil stille 50.000 kr risiko kapital - hvis du vil stille mindre (ex 1 kr)

2

mellem 8 og 14%

3

Lendino som nævnt, men jeg mener de fleste kræver 2 års reviderede regnskaber og en del andet - OG generelt er bankens rente den langt laveste i forhold til alle andre private muligheder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fiftyfive:

I det første år forventer jeg en garanteret omsætningen på minimum 60.000 kr. inkl. moms og minimum udgifter for 40.000 kr. inkl. moms.

Forventer og garanteret hører ikke sammen, forventer du det eller kan du garanterer det? Endvidere, en omsætning på min 60K og udgifter på min 40K i det første år, hvad forventer du af driftsoverskud? 20K? Hvis du forventer og garanterer et driftsoverskud på 20K er det vel intet problem med personlig hæftelse til Danske Bank. Du kan jo tilbage betale det på under 3 år.

Jeg tror du efterspørger iværksætter mikrolån fra Vækstfonden http://www.vf.dk/saadan-goer-vi/vaekstkaution/vaekstkaution-for-mikrolaan.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

SeverinSvendsen:

Fiftyfive:

I det første år forventer jeg en garanteret omsætningen på minimum 60.000 kr. inkl. moms og minimum udgifter for 40.000 kr. inkl. moms.

Forventer og garanteret hører ikke sammen, forventer du det eller kan du garanterer det? Endvidere, en omsætning på min 60K og udgifter på min 40K i det første år, hvad forventer du af driftsoverskud? 20K? Hvis du forventer og garanterer et driftsoverskud på 20K er det vel intet problem med personlig hæftelse til Danske Bank. Du kan jo tilbage betale det på under 3 år.

Jeg tror du efterspørger iværksætter mikrolån fra Vækstfonden http://www.vf.dk/saadan-goer-vi/vaekstkaution/vaekstkaution-for-mikrolaan.aspx

Uh - Fiftyfive  du må slet ikke tale tal inkl moms hvis nogen skal regne ud hvad du tjener

Du sælger for 48.000 eksl. moms og udgifter for 32.000 kr ekskl moms som giver 16.000 kr i overskud - og det må så forudsætte, at du er sten sikker på de tal¨Jeg tror ikke engang mikrolån virker - og og det overskud på 20.000 kr efterlader jo intet til dig selv at leve for - 16.000 kr minus skat = ca 10.000 kr til mad osv - så der skal du jo gerne leve af noget helt andet - som så er det du skal bruge til at stille garanti overfor en bank med - Du kan slet ikke bruge de tal til nogen form for garanti desværre, med mindre du lever af noget helt andet - og så skal det med ind i spil for en bank vil jo være helt ligeglad med personlig hæftelse - hvis ikke du har en formue til at bakke den op

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)