Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør, kunne ikk fuldføre opgaven, men har betalt 2/3 af arbejdet, og nu melder han fra. HVAD GØR JEG???

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MYREVIEWS:
Problemet er : han ikke har lavet iforhold til hvad jeg har bedt om.

Skal det forstås sådan, at der ikke er leveret det der står i kontrakten?

Hvis det skal, så har han ikke leveret, og har heller ikke krav på pengene. - Jeg ville skrive,, og give ham 7 dage til at 1 overholde kontrakten elelr 2 at levere pengene tilbage.

Står der noget i kontrakten om bod med mangler/for sen levering?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ja hvis han intet har leveret og klart har meddelt at han heller ikke kommer til det, så har du ret til alle dine penge retur, ingen tvivl om det

Det kommer 100% an på hvad der er aftalt, hvis der er aftalt levering af et antal timer, hvilket er det mest normale. Så er det ikke sikkert at du har ret.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Cookie - John Hannover:
Ja hvis han intet har leveret og klart har meddelt at han heller ikke kommer til det, så har du ret til alle dine penge retur, ingen tvivl om det

Det kommer 100% an på hvad der er aftalt, hvis der er aftalt levering af et antal timer, hvilket er det mest normale. Så er det ikke sikkert at du har ret.

Absolut, men så er der jo også leveret i henhold til aftale. - Men trådstarter skriver at der ikke er leveret i henhold til aftale. - Og er der ikke det, er sælger heller ikke berettiget til betaling.... Men ja, trådstarter skal måske lige gemmer og mails igennem, og se hvad der FAKTISK er aftalt!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen tvivl om at det er din egen skyld ... Det er din opgave som projektleder at kvalitetssikre samt sikre dig at de folk du hyrer er kvalificerede til opgaven. 

Hvis vi konkret skal hjælpe dig er du nødt til at lægge kontrakten op så vi kan se hvad der er aftalt?

Men jo jeg mener også det er mærkeligt at han melder fra ... men det betyder bare at han ikke var kvalificeret i første omgang. Så uanset hvordan du vender den ender aben hos dig, og når beløbet er så lille bliver det meget svært at få noget ud af en retsag.

Hvor meget mangler der før det han har lavet er klar til brug?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Der er ingen tvivl om at det er din egen skyld ... Det er din opgave som projektleder at kvalitetssikre samt sikre dig at de folk du hyrer er kvalificerede til opgaven.

Og det et udviklerens opgave ikke at lyve om egne kvalifikationer! - Sådan kan man blive ved. - Hvis man indgør en aftale om at leve noget, så skal man jo levere dette, ellers har man ikke overholdt aftalen.

Og det gælder begge parter!

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Der er ingen tvivl om at det er din egen skyld ... Det er din opgave som projektleder at kvalitetssikre samt sikre dig at de folk du hyrer er kvalificerede til opgaven. 

Så du mener at en udefrakommende ikke programmør er kvalificeret til at vurdere om en professionel programmør er kvalificeret og hvor kvalificeret han er???

Det kan aldrig blive kundens egen skyld, at en programmør melder fra i forhold til det aftalte.

@trådstarter.

Da han ikke har leveret det aftalte produkt, skal du gøre som Carsten skriver. Giv ham en frist på at gøre arbejdet færdigt, og kræv pengene retur hvis ikke han overholder fristen. 

Hold kommunikationen via mail, da du altid vil kunne dokumentere jeres dialog.

I din skrivelse kan du gøre opmærksom på, at så frem han ikke levere det aftalte eller tilbagebetaler det fulde beløb, så vil du udtage en stævning med yderligere omkostninger til følge.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvis vi konkret skal hjælpe dig er du nødt til at lægge kontrakten op så vi kan se hvad der er aftalt?

Enig - det starter og slutter her. Hvis og hvis og hvis.... Vi må se aftalen/kontrakten, hvis der er en. På skrift, herunder via mails. Hvis du ikke har én, er du på den. Hvis du har sort på hvidt, hvad han skal lave - og at der ikke er løbende betalinger ved aftalte delafleveringer - er det ham, der ikke har leveret, og du skal have pengene tilbage. Hvis du ikke kan dokumentere noget, heller ikke hans forklaringer nu, står du ikke så godt.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
og når beløbet er så lille bliver det meget svært at få noget ud af en retsag.

Der bliver dog stadigvæk ført retssager over mindre beløb end 16666kr så det er noget vrøvl.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel K:
Så du mener at en udefrakommende ikke programmør er kvalificeret til at vurdere om en professionel programmør er kvalificeret og hvor kvalificeret han er?

Nej det har jeg ikke sagt, men trådstarter har valgt at hyre en programmør selv - og dermed gjort sig selv til projektleder.

Det er fuldstændig det samme som hvis jeg tror jeg selv kan bygge et hus, og selv giver mig til at hyre de enkelte håndværkere ind og sætte dem igang uden videre, så er jeg de-facto byg-herre og står med ansvaret.

Så nej, i bund og grund mener jeg at trådstarter er for dum at han har ansat en murer når han havde brug for en arkitekt eller ingeniør.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
for dum at han har ansat en murer når han havde brug for en arkitekt eller ingeniør
Ikke pænt at skrive, at nogen er "for dum". Hvordan kunne han også vide, at 'mureren' ikke kendte sine begrænsninger? Hvordan kunne han vide, hvad han skulle bruge, når 'mureren' sagde, han kunne løse opgaven? Men, det er også dyre lærepenge. 1) Få ALT på skrift. 2) Få mindst 2 tilbud, hvis noget dyrt skal laves.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)