Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjålet regnskabs bilag!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino brugere,

Jeg har har drevet en lille forretning siden januar 2012.

Jeg fik udleveret bilagene af min revisor som jeg så skulle have med hjem.

Da man jo er doven en gang imellem lod jeg bilagene være i bilen og indtil jeg nåede at tage dem hjem har der været tyveri i min bil.

Mit spørgsmål er.

1 - Hvad gøre jeg, hvis skat beder om mine bilag for kontrol ? (har jo ikke bilagene længere).

2 - Hvor mange år skal bilagene gemmes ? (jeg ved godt at det var 5 før i tiden) er der sket en ændring ? 

Mvh 

Enes

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Enes.

1. Du skal skynde dig at få en håndfast erklæring fra din daværende revisor, hvor han bekræfter, at du har haft de pågældende bilag for det pågældende år. Herudover bør du finde kontoudtog - eller lade banken gøre det - og lignende, som kan dokumentere så meget som muligt. F.eks. har Skat jo selv oplysninger om løn og moms. Findes meget store udgiftsposter, kan du eventuelt kontakte kreditor for at få kopier af bilag. Hvis det bliver aktuelt, ville jeg sige det som det er, især hvis du har gjort en indsats for at dokumentere de vigtigste poster.

2. Google søgning på "Hvor mange år skal bilagene gemmes" foreslog omformulering til "hvor mange år skal man gemme bilag", som i tredje hit gav "5 år". Jeg synes, det er små-pinligt, at du ikke spørger Google eller andre søgemaskiner først. Hos skat.dk var det også tredje hit.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i 1 og 2-  revisorerklæring osv så han kan bevide, at ha haft tilgang til alle bilag og givet dem tilbage (så det ikke er som i gamle dage hvor hunden havde ædt den manglende historierapport) - + naturligvis politianmeldelse af indbruddet og tyveriet - herunder jo synlige tegn på indbrud - ellers kan du jo ikke rigtigt bevise det.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 Enig i begge ovenstående råd.

og 

så kryds alt hvad krydses kan for at du ikke bliver udtaget til kontrol - og hvis det skulle ske at det er en medarbejder som forståelse for din situation. Der er basis for tilsidesættelse af regnskab og ord som skøn kan pludselig blive et begreb, som du skal forholde dig til. Selv om du kan dokumentere via kontoudtog - er SKAT hurtige til at spille kortet..... Du kan have modtaget kontant betaling....

Det er ikke bare regnskab men tiden som kan gå på sådan en sag.......

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)