Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke betalingsbetingelser får I af leverandører, som webshop-/virksomhedsejere?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvilke betalingsbetingelser får I som webshop-/virksomhedsejere?

Skal I generelt betale leverandører ved levering, 8,14 ell. 30 dage? - Andet?

Med Venlig Hilsen,

Aquaman9000

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan generelt bedst lide at betale ved levering hvis der er penge til det :)

Er der nogen der kan forklare pointen i at have op til 30 dages kredit hvis man alligevel har råd til at betale for varene med det samme?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:

Jeg kan generelt bedst lide at betale ved levering hvis der er penge til det :)

Er der nogen der kan forklare pointen i at have op til 30 dages kredit hvis man alligevel har råd til at betale for varene med det samme?

Jeg mener at 'Kasi Jesper' engang har sagt, at hvis han ikke kunne få kredit af pandora i opstarten, så ville han aldrig have haft et pandora-eventyr. Han købte en masse smykker med 1-2 måneders kredit, og så solgte han smykkerne igen for at få råd til at betale pandora tilbage i firmaets spæde opstart. Du kan vel selv se pointen :P 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lb. måned + 20 dage.

Det er der selvfølgelig flere fordele ved. for det første trækker pengene jo altså renter så længe de står på min konto i stedet for leverandørens, men vigtigst har vi mulighed for at få betaling fra kunden, inden vi skal betale for varen. Vi ville til tider være presset på likviditeten, hvis alt skulle betales kontant.

Den udfordring har webshops vel ikke, i og med at i kan hente betalingen inden i sender varen. Til gengæld vil en webshop i mange tilfælde være nødt til at ligge inde med et varelager, hvilket vi slipper for.

Natasha

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg både har leverandører, og er selv leverandør.

Der er ikke noget firkantet svar, da det afhænger af mange ting.

Men generelt som helt nyopstartet webshop, vil jeg tror det Cash on delivery.

Jeg giver selv 14 dage til de fleste erhvervskunder, og lidt længere til kommuner.

Men der er også mange som jeg vælger ikke at give kredit overhovedet, afhængig af  historik på firmaet.

Ofte er der også mulighed for kontantrabat, så har du likviditet, er der penge at spare.

Tendensen er dog rimelig klar - "alle" forsøger at trække den længst muligt for at bedre likviditeten, da det som bekendt er meget vanskeligt at låne penge nogle steder.

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så nye kunder uden historik må ofte finde sig i at betale ved levering, mens lidt større7ældre kunder ofte får en eller anden kredit?

Jeg skal selv sidde både som kunde og som leverandør, så derfor jeg kom til at tænke over dette, da jeg ofte synes at få krav om betaling med det samme, mens jeg har svært ved at finde ud af, om jeg er nødt til selv at give kredit til mine kunder, hvilket så giver mig en likviditetsudfordring.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er jo forskel på "folk" :)

Novo Nordisk eller lille peters IVS , startet for 1 uge siden

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvsagt :) Det er bare rart at høre, hvordan I andre oplever er "normalt", både når I står i en situation som kunde eller leverandør :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)