Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afskriver man??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har startet en tømrer virksomhed, og er derfor ved at købe maskiner ind. De bliver købt ind, hen af vejen som jeg nu finder den rigtige pris.
Jeg har lige købt en sav til 18.000 kr. og har læst at jeg ikke kan straksafskrive den. Men hvordan afskriver jeg så??
Det er sådan set nemt nok at lave en straks afskrivning. Du sætter bare udgiften ind i firmaet og indberetter et underskud og muligvis en negativ moms. Men hvordan gør man det hvis ikke man straksafskriver?

Sig endelig til hvis noget af ovenstående er forkert.

Mvh.
Nichlas 

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

se mere på www.tørmreren.nu

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan bruge saldo metoden hvor den maksimale afskrivning er på 25% pr år -

indkøbspris minus 25% det første år = ultimoværdi

næste år fratrækkes igen 25% fra den nye primoværdi = ny ultimoværdi osv.

der vil være stor afskrivning i starten som typisk gælder for maskiner - skattevæsenet er mest glade for saldo metoden, men du kan også bruge lineær metoden ved løbende indkøb.

lineær afskrivning: årlig afskrivning = 100.000 - 20.000(scrapværdi efter 5 år f.eks) / 5 = 16000 kr/år

håber det hjalp :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan indberetter jeg det??
Jeg kender godt nogen lunde metoderne, men hvordan jeg indberetter det. Det ved jeg ikke?

For hvis man straks afskriver kan man "bare" indberette en negativ omsætning. Men hvordan gør man det, nå det nu er en afskrivning over flere år??

Mvh
Nichlas 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når jeg har 18000, hvordan gør jeg så det??

Hvad skal der afskrives første år?
og næste år? og hvor mange år skal man gøre det? 

Jeg har kun de 18000 som udgift. Og det er det eneste der er dette år. Jeg bruger dineros regnskabsprogram.
Har du mulighed for at guide mig igennem hvor jeg skal skrive noget i dinero og hvad jeg så ender med at skal indberette til skat?? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt synes jeg den måde du spørger på kunne tyde på, at du skulle finde en ekstern bogholder til at få alt korrekt, for der kan være mange andre problemer

Du afskriver som beskrevet tidl. og du gør det med 25% af de 18.000 kr i år, og så 25% af den samlede restsum der er hver år (og købes der nyt til over straksafskrivning så lægges det jo til så restsum stiger)

Når du rammer 12.600 i restsum - (2014 tal og reguleres muligvis op) så kan du afskrive resten på en måde

Det er også lidt det med "hvordan jeg indberetter til skat" som gør jeg synes du skal betale en ekstern bogholder. Bare en time om måneden kan gøre underværker og det kan gøres via nettet - find en på www.agera.dk gratis. Til skat indberetter du dit resultat og intet andet. Hvis skat så vil se regnskabet for at kontrollere, at alle dine udgifter var nogen der gav skattefradrag, og din moms var OK og dine afskrivninger, så beder skat dig om at fremlægge regnskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)