Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importering af ure, salg til venner m.v.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, håber jeg har placeret mit spørgsmål det rigtige sted.

Først og fremmest drejer mit spørgsmål sig om salg af ure der købt på eksempelvis Ebay fra Europæiske lande. Min kammerat og jeg er klar over at det nok ikke er en en kæmpe forretning, men vi håber på at vi kan tjene en lille smule på salg til venner, bekendte og lidt online (facebook sider, dba osv.)

vi har forstået at vi ikke behøver at blive CVR registreret da det blot er en hobby

og vi har forstået at vi skal importør registreres hvis det ikke er EU lande, derfor bliver det netop EU.

 

Spørgsmålet drejer sig mere om hvorledes vi skal forholde os til tolden? hvis vi bestilter et enkelt ur ville det jo naturligvis bare ankomme, men hvis vi bestiller eksempelvis 2 x 10 ure, altså at der kommer 2 pakker med 10 ure til os, hvordan vil de så se på det? vil dette overhoved være et problem?

er der andet vi skal være opmærksomme på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke skattemæssigt en hobby som udgangspunkt - det er jo for at tjene penge også selv om det ikke er mange penge - det kan godt være skat ikke vil godkende det som seriøs erhvervsmæssig drift, hvis I skulle udvise underskud, og på den måde kan det skattemæssigt blive behandlet som hobbyvirksomhed- se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

Så snart I kan forvente at se i vil kommer over 50.000 kr i moms på 12 mdr skal i momsregistrers ellers kan I få moms af alt I har solgt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Det betyder I skal CVR registreres på det tidspunkt og det vil være som et I/S som udgangspunkt

I skal ikke importør registreres fra EU men betaler moms i det land I køber

Fra EU vil der ikke være problem med flere ure - I vil bare betale told. Det er klart at skat/told kan se, at I driver virksomhed i så fald - og I skal jo så være 18 og overholde at momsregistrere hvis I kan forudse at kommer over grænsen.

Ellers skal I føre regnskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html og når I er to så er i et defacto I/S = i hæfter solidarisk personligt med hinanden og I skal begge opgive overskud til skat i udvidet selvangivelse rubrik 111 og forskud 211 - halvdelen hver her.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, rart at se du altid er så aktiv herinde når man læser i de forskellige tråde. Vi vil læse videre, tak for din hjælp!

Vh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)