Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det perfekte iværksættersted

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har købt nogle tusinde kvadreatmeter lækre kontorlokaler i Århus Syd med nem adkomst både med bil og offentlig transport. Der er p-pladser udenfor døren og kontorene er lækre - og der er oven i købet en kantine.

Her vil vi gerne starte Danmarks bedste iværksættersted.

Vi er godt klar over at der skal være internet, kontormøbler ( lækre møbler) , rengøring osv , osv, men vi vil gerne gøre det til lidt mere- og derfor spørger vi om hvad du som iværksætter kunne tænke dig at et sådant sted skulle kunne tilbyde.

Skal der være rådgivning af advokat, revisor, bank, eller evt en mentorordning fra erfarne erhvervsfolk, skal det deles op i mindre grupper til f.eks. IT, handel, design osv ?

Fortæl os hvad der skal til for at lave Danmarks bedste iværksættersted- så laver vi det .

Mange hilsner

Arne Eike

kontoriaarhus.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super idé. Der er altid brug for et godt sted, hvor iværksættere kan arbejde sammen og søge hjælp hos hinanden.

Mange iværksættere ved ikke hvor de skal gå hen og få gode råd (det er jo desværre ikke alle der kender Amino ;-)), så det vil afgjort være en god idé at tilknytte en fast revisor, advokat, bogholder, og evt. få lavet nogle gode faste aftaler med andre aktører, som iværksætterne kan få værdi af.

Nu er jeg selv advokat, så hvis jeg skulle leje mig ind, så vil det være med håbet om, at de øvrige lejere i hvert fald i et vist omfang vil bruge mig til juridisk rådgivning.

Jeg har tidligere indimellem arbejdet i House of Innovation i Kolding. Jeg foreslår, at I besøger dem en dag og får en rundvisning og søger gode råd hos folkene der. Jeg synes de har et rigtig godt iværksættermiljø i huset.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Woodfashion.dk Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne. 

Det er en rigtig god ide, fordi jeg mener at sådanne tiltag er med til at afgøre om iværksættere får succe eller ej. 

Jeg er lige kommet hjem fra en tur i USA, og i den forbindelse var jeg ude at besøge The Capital Factory i Austin, Texas. Det er lige sådan et sted i skal åbne. The capital factory tog under 5% i ejerskab for de virksomheder som blev etableret. Lidt skæv ide om det ville virke i DK 

Unge iværksætter kunne komme ind med en ide og få en kontorplads for 200-300USD pr måned. 

Der var en hel fantastisk atmosfære. Folk sad og hjalp hinanden fordi de havde forskellige kompetencer.

Der skal være adgang til kompetente mentorer, og business Angels, som kan hjælpe med kapital.  

Så alt i alt. 

interne og alt det praktiske skal være iorden. 

Mentorer

Investorer - Først sagde Capital Factory til iværksætterne, start med at låne 2000USD i din egen bank, og kunne de det, så var det ikke usandsynligt at de nogle gange endte på 1 million i startkapital. Når du har nok iværksættere inde, så kan du også lave nogle arrangementer hvor investorer kan komme, og så kan de forskellige iværksættere pitze for business angels og investorer. 

hvis du får den med mentorer og investorer på plads så er I kommet langt. 

Det var bare tanker her fra. 

Du er velkommen til at kontakte mig på oleringgaarddk@gmail.com for flere ideer. 

vh Ole 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)