Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må to virksomheder dele en bankkonto?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har I øjeblikket flere virksomheder, men kun fået oprettet en bankkonto til det ene (VVS delen)-

Jeg kunne godt tænke mig, at vente med bankkonto og alt muligt, til vi ser om der er et marked. Men må de to virksomheder dele den same erhvervskonto? Det er enkeltmandsvirksomheder det hele.

Natasha

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:

Vi har I øjeblikket flere virksomheder, men kun fået oprettet en bankkonto til det ene (VVS delen)-

Jeg kunne godt tænke mig, at vente med bankkonto og alt muligt, til vi ser om der er et marked. Men må de to virksomheder dele den same erhvervskonto? Det er enkeltmandsvirksomheder det hele.

Natasha

Det lyder ikke smart da du jo ikke kan være ejer selv af flere enkeltmandsvirksomheder, så enten er det en anden person der ejer den ene eller også er den ene et I/S

De kan ikke dele en erhvervskonto heller, da den jo som erhvervskonto er knyttet til et CVR - og flere CVR kan ikke dele erhvervskonto

Du må godt bruge personlig konto til enkeltmandsvirksomhed - hver af jer jeres personlige konto - men det roder jo bankkontoudtog og privat udtog sammen -

Brug som minimum 2 personlige konti til to enkeltmands der jo har hver sin ejerkreds - men bedst med to erhverv - det er mere en prissag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Ja, MD VVS er jo mandens og nu har jeg åbnet noget men ville meget gerne udenom at skulle oprette en bankkonto, før jeg ved noget om, hvordan det kommer til at gå. Er heller ikke pjattet med at bruge min privatkonto, så det bedste løsning var, hvis jeg kunne have brugt VVS kontoen et stykke tid.

Nå, jeg må vel ringe til banken imorgen så.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør bruge din egen privat konto længe før du bruger mandens - og tilhører den et CVR nummer vil banken takke nej. Kan du ikke få en ekstra privatkonto til det bare - det kan man ofte oprette selv i netbank - MEN den skal så på sigt tilknyttes CVR også for at ha en nemKonto.

Da en virksomhed SKAL ha nemKonto til skat og moms - så giver det også svaret da du ikke kan ha to CVR numre på samme erhvervskonto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jo, jeg er med...har skrevet til søde søde bankrådgiver

Tak for svar

Natasha

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)