Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told osv. ved import fra Kina o.lign.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis jeg ønsker at importere varer fra Kina o.lign., hvad kan jeg så forvente af udgifter udover prisen for varen til sælger/producent? Der vil være tale om småvarer - altså ikke møbler osv. Hvis det da har betydning for mit spørgsmål. 

Jeg tænker told, skat osv. Jeg har på et tidspunkt set et link til en omregner, der kunne beregne den forventede udgift til en vare/et parti, når told osv. var lagt oveni. Nogen som kan linke til den og kan man regne med det så er dét?

Mange tak for svar :-)

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Køber du varer over nettet, som bliver sendt fra et land uden for EU, skal du som hovedregel betale dansk moms og told. Derudover skal du betale særlige afgifter af nogle varer, som for eksempel spiritus, kaffe og slik.

  • Moms: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. før fragt. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden. Du skal altid betale moms af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter m.m.), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.
  • Told: Du skal betale told, hvis du køber varer for mere end 1.150 kr. før fragt. Tolden beregnes af både varens pris og fragten. Du skal altid betale told af spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter m.m.), parfume og eau de toilette, uanset hvor meget du køber.
  • Særlige afgifter: Du skal betale særlige afgifter af blandt andet spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter m.m.), slik, dæk, engangsservice og mineralolier.
  • Gebyr: Transportøren vil ofte opkræve gebyr i forbindelse med toldbehandlingen. SKAT har ikke noget med dette gebyr at gøre.

Der gælder særlige regler for:

  • Spiritus, vin, øl, tobaksvarer (cigaretter m.m.):
    Du skal altid betale moms, told og eventuelt særlige afgifter af disse varer, uanset hvor meget du køber.

Til beregning af din told: http://tarif.skat.dk/tariff/uc/qry/cd/query.jsf?conversationId=812963

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover varens pris kommer der: transportomkostninger, told, evt. antidumpningstold, evt. punkafgifter. 

 

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du var hurtigt - tusind tak! Meget brugbart!

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I var hurtige! skulle der stå :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

R.L. :
Moms: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. før fragt. Momsen beregnes af både varens pris, fragten og tolden

Som virksomhed skal momsen ikke betales, den modregnes i momsregnskabet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)