Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken CMS platform skal jeg anvende?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg starter lige ud med at undskylde, hvis det har været oppe før. Men jeg kan simpelthen ikke finde svar på nøjagtig det jeg mangler. Synes alle de Shopify, Wordpress, Prestashop osv. er en kæmpe uoverskuelig jungle.

Jeg står i den situation at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal vælge til min hjemmeside. Jeg er nemlig ikke interesseret i at lave en webshop, heller ikke i blog eller en eller anden internetbaseret virksomhed. Jeg er interesseret i en hjemmeside, hvor jeg kan fremvise en fysisk service til kunderne. Altså de skal kunne se hvordan konceptet hænger sammen derinde og de skal kunne tilmelde sig servicen. Meget andet er der egentlig ikke brug for. Jeg startede med at prøve mig lidt frem med forskellige platforme. Startede med Prestashop, men synes alle deres temaer var enten latterlig dyre (er det bare mig??) eller også var de bygget op til at kunne vise en masse billeder af en masse forskellige produkter (det hele var meget uoverskuelig, da det er første gang jeg kaster mig ud i det). Derefter forsøgte jeg med Wordpress, fik næsten det jeg søgte, men var stadig ikke helt tilfreds. Synes der var aaalt for meget fokus på blogging og journalistik. Så nu står jeg og synes jeg har brugt lidt meget tid på bare at tage sådan et lille fundamentalt skridt. Men ved nemlig det er lidt af et vigtigt skridt. Så vil rigtig gerne hører hvad I synes jeg skal vælge og hvorfor, så jeg endelig kan komme videre med at designe siden og alt det andet, som er lidt sjovere! :-)

God aften til jer alle!

Mvh.
Esben Sloth 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det "kun" er sider du vil vise uden nogen særlig funktionalitet så kan jeg anbefale Umbraco. Det er et Open Source CMS som kører på Windows og det tager ikke lang tid at sætte et design op i systemet.

Der kan også findes andre CMS'er men lige præcis til dit ønske så mener jeg at Umbraco er det rigtige.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben

I forhold til benyttelse af WordPress, kan du sætte din forside til en statisk forside, og henvise til en normal standardside. Dermed har du taget er stort skridt væk fra den blogstruktur du henviser til.

Vi bygger for det meste vores kunders hjemmesider i WordPress, hvilket vi har super gode erfaringer med, da dette CMS rummer utallige muligheder, samt er meget brugervenligt.

Held og lykke med det :)  

Fra Vipperød
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Designfirmaet Jerndorff Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Esben

Jeg vil anbefale dig, at du ta'r et kig på Joomla!.

Joomla! giver dig de funktioner, du efterlyser,. Og hvis du senere vil udvide, er der masser af indbyggede muligheder og 1.000-vis af udvidelsesmuligheder - både gratis og kommercielle. Læs mere på http://www.joomla.org.

Joomla! spiller i øvrigt fint på billige webhoteller som fx Unoeuro, hvor du nemt installerer det vha. deres 1-Click-installationsværktøj.

God fornøjelse og ha' en god dag.

Michael

Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar alle sammen :-) vil tage et kig på dem alle. Jeg kom i tanke om at jeg måske godt kunne tænke mig at have mulighed for at udvide med en webshop på længere sigt, hvor kunderne har mulighed for at bestille noget online. Men indtil videre skal det ikke bruges. Ved ikke om det har nogen betydning? :)

Fra Vipperød
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Designfirmaet Jerndorff Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme. Både WordPress og Joomla! kan udvides med webshop-funktionalitet, hvis/når det skulle blive aktuelt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Jerndorff:

Velbekomme. Både WordPress og Joomla! kan udvides med webshop-funktionalitet, hvis/når det skulle blive aktuelt.

Det samme kan Umbraco
Fra Vipperød
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Designfirmaet Jerndorff Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Det samme kan Umbraco

Det har du ret i, Niels. Jeg fokuserede alene på WordPress og Joomla! og glemte alt om Umbraco :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:

http://sitemagic.org 

er også en godt alternativ og er ovenikøbet et dansk initiativ....

Enig :)

Jeg vil i givet fald anbefale at man giver den seneste beta en chance (download link øverst) - den er super cool med understøttelse for Cards design-konceptet.

Sådan arbejder man med designet:

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)