Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække udgifter v. opstart af ivs fra indskudt startkapital

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at oprette et ivs og er tvivl om, om jeg kan trække udgifter til website/shop, lovpligtige forsikringer, registreringsafgiften for oprettelse af ivs mv. fra det beløb jeg lægger i ivs´et ved opstart? Kan jeg fx åbne en erhvervskonto, sætte penge ind og så registrere ivs og få cvr nr. og derefter trække alle etableringsudgifter fra, så jeg som udgangspunkt ikke har andre "udgifter" end hvad jeg lægger i ivs´et?

Svarer du, siger jeg på forhånd tak.

/Sølve

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mener om du kan lade dit IVS betale for de ting efter oprettelsen - og betale med de penge der står på kapital kontoen så ja - men omvendt skal det jo så gerne erstattes af penge ind, for ellers har du jo ikke længere den kapital i selskabet som du skal ha - I princip skal du afholde generalforsamling (også om det så er for dig selv) hvis din kapital falder til under det halve af det du har som stiftet kapital - og der er altid en risiko ved at stifte gæld, hvis ikke man er overbevist om at kunne betale den + man skal holde sig kapital beredskabet for øje  som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/kapitalberedskabIVS.html 

Jeg ville råde til ikke at stifte med mindre startkapital, end du forventer at kunne betale de rene udgifter til ex den lovpligtige arbejdsskadeforsikring, erhverskonto og andre rene udgifter fra start - OG stadigt ha mindst halvdelen af kapitalen intakt. Det er i sagens natur mindre farligt med rene aktiver som varer f.eks. da de jo ikke går ind som udgift.

En del af det du nævner er der så heller ikke fradrag for skattemæssigt - nemlig selve stiftelse og evt oprettelseudgifter. Det beløb skal du lægge til dit resultat igen når du skal ha dit resultat til selskabsskat - Momsen giver momsfradrag, men stiftelsesomkostninger må ikke trækkes fra skattemæssigt. Det bliver en del af sikkert flere såkaldte skattereguleringer som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/regnskabsregulering-fra-drift-til-skat.html 

Det er dog helt OK at lade selskabet betale stfitelsesomk direkte fra start med kapitalen - der er bare ikke skattefradrag for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar, det er fantastisk at du "gider" Big Smile

/Sølve

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)