Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsparet skattemæssigt underskud

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg driver et Aps, hvor formålet er at udvikle og sælge software løsninger. 

I indeværende regnskabsår har vi udelukkende haft omkostninger til udviklingen af softwaren og ikke haft nogen indtægter. 

Jeg har ladet mig fortælle at jeg vi selskabet kan få det skattemæssige opsparet underskud retur. 

Kender nogen af jeg Amino brugere noget til dette? 

På forhånd tak. 

Hilsen 

Jesper Mikuta.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

skattemæssigt underskud kan altid kun bruges i form af modregning af overskud i kommende år. (se Henriks link dog om evt forskning - hvor du kan få en revisor til at vurdere OM I skulle kunne høre derunder)

Du skal passe lidt på i det hele taget - hvis I kun har underskud - for skat KAN på lidt sigt sige, at udviklingsomkostninger ikke giver jer fradrag hvis ikke salget kommer i gang i en rimelig sammenhæng med udviklingsomkostningerne. Det bliver vel ikke et problem for I får vel gang i salget i alle fald og der er jo lidt tid til 31/12 hvor jeg kan se regnskabsåret vist slutter for dit ApS.

I alle fald - der kommer ikke penge retur fra skat (med mindre I har betalt en aconto skat likvidt) - Overvej at lade en revisor lige rådgive jer konkret i forhold til regnskabet og skat

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. Salget kommer i løbet af 1Q 2015, men vi skal selvfølgelig have en revisor ind i rådgivning. Jeg ville blot læse lidt op på det først.

 

Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

 

For at må regulere et skatteaktiv skal der være en forventning om at virksomheden giver overskud (og skatteaktivet dermed skal bruges) inden for en periode på fem år mener jeg.

Altså hvis i regner med at det i har udviklet i år, skal sælges fra næste regnskabsår (eller måske næste igen?) så kan i gemme dette underskud.

 

Det fungerer ikke sådan at i får det retur i fysisk forstand - desværre. Lad os tage et tiltænkt eksempel at i, i år har et skattemæssigt underskud på 10.000 kr. Hvis i så næste år har et skattemæssigt overskud på 100.000 kr skal i "kun" betale 90.000 i skat næste år da i har gemt de 10.000 fra underskuddet sidste år.

Håber det giver mening :)

 

vh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan google    skatteudbetaling af negativ skat udviklingsomkostninger   som kan virke lidt kringlede - bl.a. punkter om at virksomhed skal være igang som jeg læser det = kan vel være - der skal være et påbegyndt salg - men eller er der jo jeres revisor som kan checke det ligesom BDO jo rådgiver om det skriver de og der er jo mail til den der skrev artiklen Henrik linkede til. Han kan jo gi dig en ca pris for et mere konkret svar og evt hjælp med ansøgning. Der skal også tages hensyn til sambeskatning med dit holding

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig nogle kringlede regler og når man ikke ved præcist hvad man leder efter kan det være svært at finde det præcise emne. Men så har man heldigvis Amino til hjælp. 

Det var nemlig Udbetaling af negativ skat i forbindelse med udvikling jeg var på jagt efter. 

NU er næste skridt at tage kontakt til en revisor/rådgiver der har forstand på dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

lad gerne andre med udvikling af IT software høre hvad du kommer frem til - så bliver vi alle klogere. God vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret I at du kan få negativ skat udbetalt, men det et et krav at det er i forbindelse med udvikling og at omkostningerne kan adskilles fra drift. Som John skriver så er det vigtigt at der er værdibetragtninger for firmaet (undskyld den ene stjerne - det skulle have været to da det er direkte forkert at det skal modregnes i fremtidige indtægter).

Vi har i forbindelse med større udviklingsprojekter kørt med et betydeligt underskud, og fået negativ skat udbetalt, men det er revisor arbejde!

MVH jens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)