Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter i fleksordning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde igår en debat om, hvorvidt det er muligt at starte en virksomhed hvis man er i fleksordning. Det drejer sig om en person, som har haft svært ved at finde fleks job 15-20 timer pr uge, og derfor har han leget med idéen om at skabe noget selv. Hans idé er god, synes jeg, og det vil ikke være umuligt for ham at skabe sin egen indtægt. Dog er de svar om mulighederne, han får fra jobcentret, ret så difuse. Han har brug for at kommunen går ind og modregner, indtil han er igang. Men kan man det?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke meget til det, men kender to, der er i fleksjob i deres egen virksomhed. Så det har da i hvert fald været muligt på et tidspunkt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det mener jeg jo også...men ved du om deres virksomhed var eksisterende, og de så blev ansat i fleks, eller om virksomheden er oprettet mens de er i fleksordningen? Har du mulighed for at finde ud af det? Tak for dit svar :)

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

På den gamle ordning for fleksjobbere, var det muligt at overgå til fleksjob beskæftigelse i egen virksomhed, såfremt denne havde været bestående mindst 12 mdr. før visitation til fleksjob, samt at virksomheden havde udgjort personens hovedindtægt.

På den nye ordning (Som din bekendte hører under, ved han er uden job) er der derimod ikke nogen mulighed for at være fleksjobber og selvstændig.

Personer visiteret til fleksjob kan dog have en selvstændig bi-indkomst, som så modregnes den kommunale fleksydelse, men denne virksomhed må ikke udgøre den primære indtægt. Ergo skal din bekendte, såfremt han starter noget op, stadig stå til disposition for en evt. stilling osv.

I bund og grund må det siges at ordningen er i direkte modstrid med det faktum at Danmark gerne vil have flere iværksættere, da den udelukker en gruppe personer at starte op som selvstændig, uanset hvor god deres ide er

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller også giver det bare mere motivation for at skabe noget.

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro: 

Forstår ikke helt dit svar..

Hvordan kan det giver mere motivation til at skabe noget, hvis man ikke må?

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret giver også kun mening i den forstand, at han ikke er i fleksordningen mere :)

Altså har han "mere på spil", og derfor en naturlig interesse i, at det bliver til en succes.

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det er klart.

Men er det først en person der har været igennem hele møllen, for at opnå en anderkendelse af den skal vedkommende nu engang må have, som gør at han eller hende, ikke kan udføre et arbejde på ordinære vilkår, skal det godt nok være en rigtig god ide, som vedkommende er sikker på er det hele være, før en visitation  "smides væk"

Det er jo trods alt en visitation givet, for at personen kan opretholde en tålelig hverdag, samtidig med at der stadig opretholdes en tilknytning til arbejdsmarkedet.

Men alt dette var vist blot min mening og ikke trådstarters grundlag for at starte tråden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er rigtig fint at få meninger indover dette, for jeg tror mange i fleks har stor motivation, i og med de har oplevet at blive sat tilbage af sygdom, og skal gennem en total latterlig sagsbehandling som for mange tager år..og de fleste var jo velfungerende og i arbejde før de blev syge. Det er jo netop det at man har et potentiale som er uudnyttet, og for min vens vedkommende har det været umuligt at finde arbejde.

Det er virkelig synd at man ikke har fokus på at strikke loven sammen, således at der er muligheder fremfor begrænsninger. Målet må vel være at min ven bliver selvforsørgende. Alternativt skal han gå i årevis på kommunens regning, til han skal på pension.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

IdéMarie:

Ja, det mener jeg jo også...men ved du om deres virksomhed var eksisterende, og de så blev ansat i fleks, eller om virksomheden er oprettet mens de er i fleksordningen? Har du mulighed for at finde ud af det? Tak for dit svar :)

ja, du har fået svar i mellemtiden. Men de havde begge forretning/firma før de blev tilkendt fleksjob.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)