Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken computer til iværksætteri??

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en packard bell fra sidste januar. kostede mig 1800 kroner fra spritny. Dertil har jeg så puttet yderligere 4gb ram i den så den har 8 nu hvilket er rigeligt til mit behov hvad angår alm. kontorarbejde. Personligt bryder jeg mig ikke om windows 8 så da jeg fik den hjem blev den tømt fuldstændig og installeret med en windows 7 pro, og en gratis driveragent fandt alt hvad der skulle bruges for at få det hele til at spille. (Det er den jeg bruger eksempelvis i skrivende stund). 

Hvis ikke du skal arbejde med rigtig tunge programmer så er sådan et setup rigelig fint.

Til arbejde i virksomheden grundet de programmer vi kører bruger vi stationære med i5 processorer, 64gb ddr3 ram, 4gb grafikkort, 420gb static drive disc osv osv. Men igen vi har nok også behov i den retning lidt ud over langt de fleste andre..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold dig til MacBooks (Air eller pro). De giver simpelthen  mest value for pengene og holder længere.

De kan også bruges til Windows hvis man er til det - men hvem gider bruge Windows på en Mac bærbar ???

Jeg har for længe siden supporteret  Medarbejder PC'ere fra IBM, Fujitsu, Compaq og HP. De var både stationære og bærbare og fælles for dem var at det var noget frygteligt møg. Billige ustabile komponenter over det hele og fyldt med ligegyldige programmer beregnet til Herr og fru Jensen.

Sjovt nok havde vi på kontoret PC'ere fra IBM og HP. De havde ikke noget fancy indmad, kostede det dobbelte og holdt 5 gange så længe. Så køb PC'ere beregnet til erhvervslivet. De holder længere. Min egen firmabetalte IBM Lenovo Txetellerandet har holdt i 6-7 år.

Valget er altså mellem MacBooks eller bærbar beregnet til erhvervsbrug. Hold dig væk fra konsum markedet.

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Lenovo er bedst. Mac er til folk der får det bedre af at have et populært brand.

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mh98:

Jeg har en Asus pc fra 2012, som efterhånden er blevet lidt sløv. Jeg overvejer nu at købe en ny, muligvis en macbook. Men jeg ved ikke hvilken jeg vil få støsrst glæde af. Hvilken ville være bedst? Jeg bruger den mest til alm. surfing, lidt spil, og skolearbejde. Hvilken vil være bedst, også i forhold til at jeg regner med at starte egen webshop? Har kigget på macbook pro, men det kniber måske lidt med pengene, så har også tænkt meget på at købe en air. Nogen med nogle gode råd?

På forhånd tak! :)

pc fra 2012 og sløv ???? hvis du har købt med omtanke burte den være næsten lige så god som dem man køber i dag, du fortæller ikke om hvilken cpu?, men er det bare core i3 eller i5, i7 er du stadig godt kørende.. hvor meget ram har du ? (en billig opgradering) det vil også gi utroligt meget at udskifte harddisken med en SSD harddisk (beste investering jeg har gjort i mange år, nu starter min pc på max 1 min "bios tager de 30 sek alene") 

De fleste gange er man selv skyld i langsom pc, kommer helt an på hvor meget man har instaleret og afinstaleret gennem tiden :-) men det findes der råd for, en gendanelse af din pc "reinstall"  (går ud fra det er en bærbar efter du snakker macbook) normalt er det ret nemt da der enten følger cd'er med eller er et program til formålet, men husk at lave en back up før, alle dine filer forsvinder og din pc er som ny igen og du vil sikkert kunne køre 2 år mere

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre der har erfaring med dette? Virker det optimalt??

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

erfaring med?

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som #2 Carsten Jacobsen siger, så vil en Mac ikke blive langsom på samme måde som en Windows maskine vil blive. Men hvis du har lidt styr på Windows kan dette dog godt undgås. Du skal blot huske at slette din temp folder, og få ryddet op i din registrators database, også vil din Windows maskine holde længere. :)

Du vil under alle omstændigheder få mere for pengene hvis du investere i en Windows maskine, og ydeevne vil også forblive det samme hvis du som sagt bare husker at rydde op i din Windows maskine. :)

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har en Lenovo gamer computer, som jeg bruger til arbejde. Den har noget plads, arbejder hurtigt, og er nem at tage med rundt. Dog ønsker jeg mig en Mac igen, da Apple er det nemmeste for mig. Dog vil jeg sige at min Ideapad som Lenovo har kaldt det, er elendig. Mousepad'en reagere langsomt og hvis man har fugtige hænder eller for tørre, virker den ikke ordentligt.

Følger lige med og ser hvad du vælger ;-)

Mvh.
Kasper 

Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vælger at købe en ny, bliver det nok en Mac, men jeg tror lige at jeg prøve at rydde lidt op i min pc først, for at se om det bliver bedre

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bruger CCleaner til at rydde op i filer der ikke bliver brugt, og ligeså godt kan blive slettet, den rydder også op i din registrators database. Malware Bytes er også et program der er godt at få kørt igennem, og tjekket for Malware på ens computer, også skal du selvfølgelig også have tjekket din computer for virus. Men ved du selvfølgelig :D

Held og lykke. :)

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Side 2 ud af 5 (44 indlæg)