Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken computer til iværksætteri??

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv Windows 7 Pro maskiner fra HP og Lenovo i firmaet, og må sige at jeg ALDRIG køber Lenovo igen. Den maskine heg har gav fra første færd problemer med musefunktionerne, og et tilbud supportmæssigt om at du kan sende din computer og så vil du få den igen 2-4 uger senere er så lattterligt dårligt at firmaet er ubrugeligt som leverandør.

Jeg bruger softwarepakker der kræver Windows (CAD, CRM og Konfigurator Programmer), men ville ubetinget vælge Apple hvis jeg ikke var bundet af softwaren. 

Min kone som har ledet globale IT projekter over en lang årrække, købte efter over 20 år med Windows computere en MacBook Air, og når jeg sammenligner hvor meget tid det kræver at vedligeholde en Windows computer med hvor umådelig effektiv og flydende Apple computeren er, ville jeg aldrig vælge Windows igen, hvis specifik software ikke krævede dette. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
et tilbud supportmæssigt om at du kan sende din computer og så vil du få den igen 2-4 uger senere

Lenovo tilbyder 3 års "next business day" hardware service på professionelle computere.

Er det ikke med i pakken, man overvejer, kan det som regel tilvælges. :-)

Jeg anbefaler altid kunderne at købe med 3 års NBD hardwareservice.

Ingen virksomhed kan bruge indleveringsgaranti til noget som helst. Og det frasorterer jo unægteligt en del producenter/mærker.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Lenovo tilbyder 3 års "next business day" hardware service på professionelle computere.

Har ikke set det eller blevet tilbudt det. Uagtet så vil jeg stadig holde fast I at hvis du kan undgå at bruge windows computere så sparer du et kæmpe arbejde med at holde orden i computeren. Jeg synes personligt det er et kollosalt spild af tid at skulle have et forhold til mine computere bare for at få dem til at køre nogenlunde, og antallet af timer der forsvinder på det er spild af tid.

Det simple er at der er uhyggeligt få personer der er gået fra PC til Apple som ønsker at gå tilbage, og jeg kan ikke huske at have hørt det fra andet end hard core gamere eller IT professionelle. Resten af os har brug for en computer vi kan tænde og arbejde på og intet andet, og de designbeslutninger Microsoft har lavet fra væk fra XP har været drevet at deres interne behov for at tvinge kontinuær software omsætning til Microsoft, og ikke for at forbedre deres kunders forretning.  

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Man skal heller ikke underkende at nogle har svært ved at vænne sig til at arbejde på en MAC, hvis man er vant til pc-verdenen.

Jeg har en bekendt der solgte sin MAC efter et par måneder, da hun ikke kunne vænne sig til at arbejde på den.

Jeg kan ikke genkende at det skulle være mere bøvlet at holde en PC i luften end en MAC.

Mine observationer af både pc og MAC-brugere gennem 15 år som professionel it mand, er at pc'en ofte fyldes med juks af brugeren selv og at computeren tilsander pga. utallige installationer/afinstallationer af spil og programmer. Holder man sig fra dette, ud over de obligatoriske opdateringer, som også forekommer til MAC, kan en pc sagtens køre som ny 3-4 år.

Udsættes en MAC for samme antal installationer/afinstallationer, vil den få nøjagtig de samme problemer.

Jeg elsker Apples produkter, men efter min opfattelse er Apple ikke mere filantropisk end Microsoft, og er vel heller ikke drevet af andre behov end at præstere på bundlinjen?

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har brugt Macbook Pro i mange år, men har denne gang købt en Windows.

Det skal siges, at jeg har været meget glad for min Macbook og savner nogle ting ved den (lige som jeg også savnede nogle ting fra Windows, da jeg skiftede til Macbook).

Sammenligningen med at Windows-computere bliver langsomme eller er af dårlig kvalitet holder for det meste ikke. Der findes Windows maskiner i alle prisklasser og kvaliteter, mens der ikke findes lavpris Macbooks. Man bliver derfor også nødt til at sammenligne computere i samme prisklasse. Hvis du køber en computer med windows til 3000-6000 kr, så er det jo et helt andet produkt end hvis du køber en windows-maskine til 9.000-20.000 som er prissammenlignelige med Macbooks. 

Jeg købte en bærbar med Windows til 11.000 kr. Den kører ekstremt hurtigt, og meget hurtigere end en tilsvarende Macbook. Faktisk vil jeg slet ikke kunne købe en Macbook med 15 tommer og tilsvarende yderevne i nærheden af den pris. Til gengæld er jeg gået på kompromis med design og batteri. 

I min erfaring bliver Macbooks langsomme. Min Macbook pro 13 tommer har aldrig været så hurtig som folk forsøger at gøre den. Faktisk er den blevet langsommere på kortere tid end jeg ville forvente af en Windows bærbar til samme pris. 

Du nævner også spil. De mindre Macbook udgaver er slet ikke egnet til at spille på. Hvis dette er et vigtigt element, så skal du helt sikkert ikke vælge en Macbook.

Når alt det er sagt, så bliver min næste computer muligvis en Macbook igen. Nu må vi se.

Hvis der er en ting, jeg har lært, så bør alle selvstændige tænke over, hvad der sker, hvis den går i stykker. Jeg købte min bærbar til 11.000 kroner hos en virksomhed, der har to butikker, men er meget store online. De har rigtig gode Trustpilot anmeldelser. Alligevel gik computeren i stykker dag 1, og det har taget 3 måneder at lave den. Derudover kommer al tiden til at sende den frem og tilbage og alle de ting, de ville have jeg skulle prøve. De ville ikke stille lånecomputer til rådighed og de mener ikke, at de kan bruge 1 år på at lave den, hvis de skulle have lyst. Kort sagt tilkøb nogle garantier, så du f.eks. kan få onsite reperation, hvis du er afhængig af computeren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AnyFellow:

Man skal heller ikke underkende at nogle har svært ved at vænne sig til at arbejde på en MAC, hvis man er vant til pc-verdenen.

Jeg har en bekendt der solgte sin MAC efter et par måneder, da hun ikke kunne vænne sig til at arbejde på den.

Jeg kan ikke genkende at det skulle være mere bøvlet at holde en PC i luften end en MAC.

Mine observationer af både pc og MAC-brugere gennem 15 år som professionel it mand, er at pc'en ofte fyldes med juks af brugeren selv og at computeren tilsander pga. utallige installationer/afinstallationer af spil og programmer. Holder man sig fra dette, ud over de obligatoriske opdateringer, som også forekommer til MAC, kan en pc sagtens køre som ny 3-4 år.

Udsættes en MAC for samme antal installationer/afinstallationer, vil den få nøjagtig de samme problemer.

Jeg elsker Apples produkter, men efter min opfattelse er Apple ikke mere filantropisk end Microsoft, og er vel heller ikke drevet af andre behov end at præstere på bundlinjen?

 

Problemet med Windows, i al fald dengang jeg orkede at bruge det, var at registreringsdatabasen var et helvede at  holde kompakt. Det er den primære årsag  til at  en Windows PC bliver langsom - regdb voksede og voksed hvergang man installerede og afinstallerede. Desværre er der stadig ikke en ordentlig afinstallationsrutine til Windows så problemet er stadig den samme- programmerne ryder ikke op efter sig. Det problem har Mac ikke - jeg sidder lige nu ved en IMac fra 2007 som stadig er temmelig hurtig - og jeg installerer og afinstallerer temmelig meget. Men OsX mangler nu også en packetmanager som findes en masse af i Linux.

Vil man have en maskine der bliver ved med at være stabil så køb en god solid PC og installer Linux. Sørg for at der er en HOME partition for så kan man ryde sin PC og beholde sine data. RPM, Deb og hvad der ellers er af packetmanagers er en absolut drøm for enhver der installerer software. 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonymous:
Problemet med Windows, i al fald dengang jeg orkede at bruge det, var at registreringsdatabasen var et helvede at  holde kompakt. Det er den primære årsag  til at  en Windows PC bliver langsom - regdb voksede og voksed hvergang man installerede og afinstallerede. Desværre er der stadig ikke en ordentlig afinstallationsrutine til Windows så problemet er stadig den samme- programmerne ryder ikke op efter sig

syntes ikke problemet er større end man så kan formaterer og geninstalerer sit windows igen hvis man har fucket det up, det er altså ikke den store videnskab og til de fleste nye computerer idag følger der en automatisk geninstalations dvd man selb kan brænde ud eller så er der en geninstalerings patition, på en lenovo thinkpad er der en blå knap, bruger man den funktion tager det max en halv time og din computer er som da du købte den. 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

(mere knappen virker ikke i ie idag? så nyt indlæg istedet for at rette)

Ps. husk at gemme alle filer først hvis i geninstalerer, alt bliver slettet

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

Anonymous:
Problemet med Windows, i al fald dengang jeg orkede at bruge det, var at registreringsdatabasen var et helvede at  holde kompakt. Det er den primære årsag  til at  en Windows PC bliver langsom - regdb voksede og voksed hvergang man installerede og afinstallerede. Desværre er der stadig ikke en ordentlig afinstallationsrutine til Windows så problemet er stadig den samme- programmerne ryder ikke op efter sig

syntes ikke problemet er større end man så kan formaterer og geninstalerer sit windows igen hvis man har fucket det up, det er altså ikke den store videnskab og til de fleste nye computerer idag følger der en automatisk geninstalations dvd man selb kan brænde ud eller så er der en geninstalerings patition, på en lenovo thinkpad er der en blå knap, bruger man den funktion tager det max en halv time og din computer er som da du købte den. 

Det er jo netop det der er problemet igen og igen med Windows. Systemet er meget åbent og meget brugt og det betyder desværre at det et meget mere udsat for at programmer, vira, ændringer af den ene eller anden type ikke bliver ryddet ordentligt op. Det kan godt være at du ikke synes det er et problem - jeg synes nu at den evindelige vedligeholdelse af windows pga performance problemer har betydelige følgeomkostninger. Hvilken mulig fordel er der for en iværksætter med at bruge en computer som han/hun skal vedligeholde for blot at bruge den ordentlig?

Hvis du blev tilbudt en ny bil der når den var ny kørte ligeså godt som de andre, men som gradvist fik dårligere og dårligere benzinøkonomi, tophastighed og bremseevne, men som blot hver 6-12 måned skulle ind of have reinstalleret kørecomputeren - noget forhandleren tilbød gratis - du skulle kun bruge en halv arbejdsdag pr gang. Var det så lige den bil du ville vælge?

Ville en rabat på 3000kr, 5000kr eller 10000kr få dig til det? 

Windows er blevet gradvist dårligere efter XP, og der er så meget junk i koden at der er raporteret om at ex. deres tablet software kommer ud og beder om indsættelse af en diskette i drev A:. Problemet med Windows er at du kommer til at bruge konsulenter til at holde tingene kørende medmindre du selv kan og har tiden.

(Og ja Apple er monopolistisk - er ret sikker på at deres ens priser over hele landet/europa bryder markedsføringsloven - men platformen er bare teknisk mere stabil og kræver meget mindre af brugerne - problemet er at der mangler gode løsninger i enkelte software typer (CRM, ERP, CAD er kraftigt begrænset)).

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg skal ikke kloge mig på koder osv....

MEN ved at køre ccleaner på en windows pc en gang imellem... måske en gang om måneden vil den stort set altid være tip top og næsten som ny!

det tager max 10 minutter at køre den igennem....

jeg synes lidt det her virker lidt mere som religion end fakta....

hvad en mac kan og ikke kan skal jeg ikke kloge mig på for jeg er ved at gå amok efter 10 minutter ved damens fordi alt er anderledes... har dog heller aldrig givet den en chance:)

jeg vil dog mene at en bærbar windows computer er 100000 gange nemmere at reparere på end en mac.... du kan nemmere skifte batteri, ram, hd osv. på en almindelig bærbar frem for på en mac... ved godt det langt fra er alle der vil have eller har det behov men synes da også det er en ting man skal tage med ind i ligningen....

ja Apple er snot dyrt... men det holder også prisen rigtigt godt... hvorfor ved jeg dog ikke:)

jeg vil gå så langt som til at sige i det store og hele er der ingen forskel på om man vælger det ene eller det andet... der er plusser og minusser ved begge valg...

same shit diffenrent name:)

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)