Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent sænker processen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Da dette er mit første indlæg, håber jeg at kategorien er korrekt :)

Jeg står med at problem. På min webshop sælger jeg et fødevare produkt, som vores ene konkurrent desværre har rettigheder til at importere og distribuere i DK. Det gør de gennem et andet selskab som de ejer. De har bevidst skruet priserne op overfor os og prissætter dem billigere til sig selv - samt er ufatteligt lang tid om at svare og sende vores varer til os når vi mangler dem...

Så mit spørgsmål er. Må jeg parallel importere det samme produkt gennem eksempelvis England, hvor jeg kan få det langt billigere? Og hvis jeg gør dette, hvad skal jeg så tage hensyn til? Afgifter, told osv.? Eller hvad synes i jeg skal gøre i denne situtation?

På forhånd tak!

Hilsen den fortvivlede webshop ejer... :)

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar :) jeg læser den igennem og håber den giver svarer på nogle af mine spørgsmål.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også sådan jeg læser det, så hvis det et engelsk firma, er der vist ingen ko på isen med at importere selv. :)

Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det korrekt forstået, at man så godt må det, selvom producenten har valgt et andet firma til at stå for distributionen i Danmark? - Så må jeg godt importere det gennem deres distributør i England i stedet for den danske?

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Petersen : det var det jeg oplevede at jeg måtte da jeg solgte bilstereo for en 10 år siden...

du kan købe alt og sælge alt det du vil så længe alt handel foregår indenfor EU...

MEN PAS PÅ!

det vil den danske importør ikke synes om... så de kommer måske efter dig for brug af produkt billeder, via advokat vil de vide hvor du har varerne fra for de kan jo komme fra et ikke EU land og meget andet.... og finder de ud af hvor dine varer kommer fra kan du være sikker på de vil forsøge at få det stoppet...

så sørg for at have rene linjer og ikke noget de kan ramme dig på...

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Tilmeldt 18. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai.

Tak for din betænksomhed. Sådan som jeg forstår det, er det også fuldt ud lovligt, hvad vi vil gøre. Men frygter også lidt et søgsmål mod en mindre virksomhed som os, fordi de i forvejen er kendt for at være branchens idiot. Men vi bliver bare nød til at kigge andre veje, med de monopol metoder de bruge. Vi har nu ikke fået svar i 2 uger, på vores vare ordre hos dem på trods af flere mails og opkald... Så vi må kigge mod udlandet nu :)

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan jo evt få lavet jeres egne produktbilleder, når I henter hjem. Så er der slet ikke noget at komme efter på den front heller. :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på at du skal have tilladelse af fødevarestyrelsen for lovligt at kunne importere fødevare fra andre EU lande. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)