Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan forgår moms og skat i et I/S?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude!

Min bror og jeg er ved at starte et I/S op, men mangler lidt svar og måske eksempler på hvordan skat og moms forgår, jeg er med på at overskuddet af det vi sælger er vores løn, og vi skal betale 25% i moms, men er det FØR skat eller trækker de først skat og SÅ moms?
Noget andet er, hvis vi lader vores overskud/løn stå i virksomheden fx fordi vi vil udvide vores sortiment eller lign. Så bliver det beløb kun beskattet med 25% er det rigtig forstået? Og hvis jeg så på et senere tidspunkt vil tage de penge ud af firmaet skal jeg så betale skat af det beløb igen? Eller hvordan forgår det?
Ved det var mange spørgsmål men h

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Når regnskabsåret er omme, skal der betales skat af overskuddet.

I kan hæve lige så vildt og voldsomt som i vil, eftersom det er virksomhedens overskud, der skal betales virksomhedsskat af. 

Du kan læse meget mere om det her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Moms kan du betale i forskellige perioder alt afhængig af, hvordan jeres økonomi spiller rundt og hvordan i foretrækker det. Mener det er enten månedsvis, kvartalvis eller halvårligt. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige at hvis der i slutningen af året ikke står nogen penge i firmaet så skal der ikke betales skat af noget?

Tusind tak for svar!! Det hjalp rigtig meget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Krisser44:
Så det vil sige at hvis der i slutningen af året ikke står nogen penge i firmaet så skal der ikke betales skat af noget?
Nej sådan kan du ikke sige. Alle indtægter minus udgifter = resultat som man betale skat af som I/S som udgangspunkt. Hvis I f.eks. har varer liggende til en værdi af 10.000 kr - så er det lige så godt som hvis I har penge i banken. I kunne jo også ha 10.000 kr til gode fra en kunde - og igen var det 10.000 kr værd - selv om banken stod i 0

I kunne også ha 10.000 kr i banken som stod til at betale jeres moms med for 4- kvartal (den skal betales inde i året efter) og de 10.000 kr er så ikke en del af resultatet - så du kan ikke bruge jeres bankkonto til at beregne skat.

Brug et regnskabsprogram og overvej lidt at la en ekstern økonomi person lige kigge på det inden I første gang skal angive moms. Det behøver ikke være ret dyrt men det giver en vis sikkerhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)