Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fan...s til afregnings problem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Har fået et afregnings problem:

Baggrund for mit spørgsmål:

kunden, en skole kontakter mig omkring en special undervisnings opgave. 1 fast dag om ugen, første omgang fik jeg indtryk af en dag på 8 timer, men det bliver så 5.5 timer.

Der er fastsat en timeløn fra deres side, som jeg siger ok til. Jeg siger også ok til 5.5 time

Nu kommer vi så til afregning af forløbet, det er her det bliver lidt spændende. Jeg får oplyst at de har en politik omkring hvordan timetal bliver regnet sammen:

2.5 timer om formiddagen og efter middag 1.5 timer, så mine 5.5 timer bliver så til 4. Alt med baggrund i kaffe og frokostpause, som jeg ikke kan fravælge til fordel for arbejde, men der bliver løst en del om div. problemer i forbindelse med elever, det er ikke hygge snak men en stor del af arbejdet og der af har det været min klare forståelse at "pauser" var en del af arbejdet. Skal nok lige siges at jeg ikke er vant til at arbejde på denne måde, min er nok mere: kommer ud til kunden, udføre en opgave enten på tilbud el. timeløn udfra den tid der er brugt på opgaven. Så jeg er ikke inde i forhold omkring div. pauser mm. For mig minder det mest om et lønmodtager løn forhold end et firma/firma forhold. 

Der er ikke skrevet kontrakt omkring arbejdsforholdende, har dog en håndskrevet lap med timepriser på. Hvis jeg var blevet gjort opmærksom på deres politik om timer på forhånd, ville jeg have takket nej til opgaven.

Mit spørgsmål er:

Er der et eller andet som der gør at jeg ikke kan afregne for 5.5 timer jeg bruger fysisk på stedet? En god time til forberedelse hver gang, kørsel mm er indholdt i time lønnen.

Er der et eller andet lovgivnings mæssigt som jeg kommer i klemme med ved afregning af de 5.5 timer pr. gang?

På forhånd tak for sparringen:) 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er blevet bedt om at være der 5,5 time, skal du have løn for det. Jeg mener så, at man efter 4 timer kan skulle holde selvbetalt frokost, men du skal stadig have for 5 timer. Deres sædvaner og politikker er ikke relevante, hvis du ikke er gjort opmærksom på dem. Dog usædvanligt, at der ikke er skrevet kontrakt, så de vil kunne hævde, at du har fået det at vide.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)