Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af konsulent ydelse.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle :-)

Jeg sidder og er i gang med at 'finde mig et arbejde'.
I den forbindelse har en kammerat og jeg talt om at jeg skal være sælger for ham.

Vores ide er at jeg starter min egen konsulent-virksomhed, og så afregner jeg med ham ved at sende en faktura på antal arbejdstimer x en timeløn.

Mit spørgsmål er så,

Hvordan ser regnestykket ud, f.eks. 300 kr i timen, her skal selvfølgelig betales skat af de penge, hvad skal mere betales af de penge til skat osv?
Jeg spørger egentligt for at jeg kan finde "den rigtige pris". 

i min forretning, så vil jeg selvfølgelig gerne udbygge mine konsulent ydelser til andre virksomheder, når vi har fået salget igang i hans forretning :-) 

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at bruge Dinero regnskabsprogram til afregning og det.

Jeg håber at I kan og vil hjælpe mig!

Mvh. Daniel

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal I sikre jer - at skat ikke mener du omgår loven ved at fakturere ham - hvis det rent faktisk er lønmodtager arbejde - det kan hjælpe at du søger flere kunder men ikke helt let http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Dernæst er svaret vel at du skal bruge en timebetaling der ligner det du vil kunne se andre i samme type fag gøre - for ellers er det jo en skidt forretning for din ven.

Din skat - når fradrag er brugt er ca 44% op til du rammer topskat - som jeg ikke tror bliver problem dag 1

derudover ferie (ca 13%) og sygdom ? afhænger om du rammes af sygdom uden indtjening - Arbejdsskade forsikring hvis du driver det som selskab ca 1300 kr per år mindst - og så er der de løse - ATP får du ikke - sikkerhed ved afskedigelse ikke osv - måske + 50% i forhold til alm timeløn 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt - Tusinde tak for et hurtigt svar.

Det er mest fordi at "han" mangler en sælger, og jeg har selv gået og drømt om at starte selvstændigt som konsulent.
Min drøm var dog ikke at skulle sælge for andre, men mere lave noget Coaching og motivator arbejde hvor andre virksomheder.

Men det er jo en god måde at komme igang på, og sørge for at man holder sig igang, og samtidig kan jeg udbygge min forretning. 
Jeg vil selvfølgelig arbejde på at "Sælge mine konsulent ydelser" til andre, så der netop ikke vil blive nogen problemer med skat i fremtiden :-) 

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo ikke blot dig der har problemet hvis skat ser det som lønmodtager - det er i høj grad din ven der mangler en sælger der har det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Forståeligt...
Jeg tror at vi skal grave i det lidt mere :-)

Du skal have mange tak fordi at du vil hjælpe mig sådan en kedelig fredag aften. :-) 

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det er jo ikke blot dig der har problemet hvis skat ser det som lønmodtager - det er i høj grad din ven der mangler en sælger der har det

Hvad er det for et "problem" som du hentyder til??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

at vennen vel hvis det er et helt standard sælger job skal afregne med skat - men hvis trådstarter har stiftet virksomhed kan det da godt være skat er helt ligeglad med at vennen jo i høj grad måske initiere det - for at slippe for at afregne skat

Kan arbejdsgiver altid bare ansætte en der lige stifter personlig virksomhed og betale efter regning uden skat og indberetning - og uden at frygte skat mener arbejdsgiver godt ved, at det var en lønmodtager ? Selvklart forudsat at arbejdsgiver ved at han selv har de rettigheder der normalt følger med alm lønmodtager sælger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sondringen bliver mest interessent for SKAT i det omfang "konsulenten" ikke betaler sin skat, da SKAT i disse tilfælde har en interesse i at få det gjort til et lønmodtagerforhold, således at hvervgiver hæfter solidarisk for skatten.

Så længe statskassen får sit (skatten vil blive det samme) har det ikke den store bevågenhed. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Sondringen bliver mest interessent for SKAT i det omfang "konsulenten" ikke betaler sin skat, da SKAT i disse tilfælde har en interesse i at få det gjort til et lønmodtagerforhold, således at hvervgiver hæfter solidarisk for skatten.
som jo så betyder at arbejdsgiveren kan ha den risiko. det er jo derfor at ex DFI her http://www.dfi.dk/branche_og_stoette/rapporter-og-artikler/a--og-b-indkomst.aspx advarer arbejdsgivere i film industrien mod at bare bruge CVR folk som "ansatte".

Klart, at med så meget andet - hvis alle betaler alt, så opdages det næppe og giver ikke problem - men der er givet mange, som fakturerer som CVR der ikke kan klare skatten - og bliver taget med "bukserne" nede - og som arbejdsgiver ville jeg ikke tage den risiko - for at slippe for evt bøvl med opsigelse o.l.

I virkeligheden er problemet derfor næppe så voldsomt trådstarters - han bliver næppe taget for det af skat og kan selv styre at alt betales og bogføres korrekt- men den der har risiko er arbejdsgiver der ikke kan styre det - i mine øjne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
I virkeligheden er problemet derfor næppe så voldsomt trådstarters - han bliver næppe taget for det af skat og kan selv styre at alt betales og bogføres korrekt- men den der har risiko er arbejdsgiver der ikke kan styre det - i mine øjne

Præcis. Det er "arbejdsgiver" som påtager sig en latent risiko i forhold til SKAT. "Konsulentens" risiko er mest i relation til om "arbejdsgiver" kan betale eller ej (ingen hjælp at hente fra LG - men simpelt krav). 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)