Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et online-salg har taget en uventet drejning

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Tech-Supply Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg modtog i dag en ordre på min webshop på en fladskærm. Dette er jo ganske udemærket

Det viser sig så at kunden har købt varen via pricerunner fordi den var noget billigere end de andre forhandlere. 

Skærmen koster normalt omkring 4600-8000kr, prisen stod ved mig til 3564,-

Det finder jeg så ud af er en fejl i den server der opdaterer min produkter, og jeg kontakter kunden på mail og fortæller at jeg er nødt til at annullere ordrenpå baggrund af en prisfejl, som jeg også gør opmærksomt på i mine handelsbetingeleser.

Kunden vil ikke acceptere det efter gentagende mails frem og tilbage, og jeg får så en mail med følgende tekst:

"Efter jeg har talt med en fra Forbrugerstyrelsen, der sagde, at loven er fuldstændig på min side, men at jeg skulle overveje istedet at købe det andet steds, da der desværre går lang tid, før sådan nogle sager bliver afsluttet. Derfor vælger jeg at annullere salget. Hun sagde, at det er en velkendt måde, for uhæderlig forhandler at 'lokke' kunder til. Hun forslår, at jeg skal advare Pricerunner om din virksomhed, og Forbrugerstyrelsen har registreret min klage."

Jeg har endda forsøgt at imødegå kunde med et prisnedslag der tilsvarer markedsprisen, men også her nægter kunden

Hvordan skal jeg forholde mig i den her situation, for kunden ligger jo op til at jeg bevidst har prøvet at snyde, hvilket jeg selvfølgelig ikke har da fejlen ligger på en server.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, du burde nok bare have solgt skærmen til "fejlprisen", og så se at få rettet prisen.

Kunden kan ikke forventes at vide at prisen er forkert, med den "relativt lille" prisforskel.

En evt. sag tror jeg da også kunden ville vinde.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Loven er meget klar, kunden har ret, og derfor bør du også tage det lille tab, og få lukket sagen, og dermed få en glad kunde.

Hvis kunden sender klagen til forbrugerstyrelsen, der oprettes en sag, og du taber, så koster det dig MINDST 5.000 kr i sagsomkostninger, hvilket er langt mere end prisen på produktet. Ud over dette kan kunden spame nettet til og advare mod din forretning + evt give en dårlig anmeldelse på Trustpilot og andre steder...

Så luk sagen med kunden, tag det lille tab og kom videre. Det har du selv en interesse i, inden du har spildt 10+ timer på ingenting...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Tech-Supply Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener bare at iflg. aftalelovens §36 så har jeg faktisk ret til at annullere ordren også hvis kunden bevidst har kunnet se at der var en væsentlig prisforskel i forhold til den normale markedspris. jeg har jo heller ikke skiltet med at det var et knaldtilbud.

Jeg kan godt rette prisen nu, men når serveren opdaterer er det det samme skidt igen.

Jeg har ikke adgang til den server der opdaterer da vedkommende der har lavet scriptet for mig har lukket virksomheden sammen med telefonnummeret og e-mail. og jeg kan ikke komme i kontakt med manden andre steder.

Så det varer nok ikke længe før der igen kommer en kunde og bestiller til forkert pris.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Tech-Supply Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg synes det er en voldsom beskyldning at kalde mig for en uhæderlig forhandler, der er jo ikke noget jeg har gjort bevidst for at lokke kunden til min butik.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den "lille" prisforskel, har kunden handlet i god tro, tror du vil tabe den i forbrugerstyrelsen med det samme.

Som andre skriver, snup det lille tab og kom videre, da det ikke er sjovt at komme i forbrugerforvirringens klør, så tager det tid og timer

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tech-Supply:
Og jeg synes det er en voldsom beskyldning at kalde mig for en uhæderlig forhandler, der er jo ikke noget jeg har gjort bevidst for at lokke kunden til min butik.

Ja, det kan jeg da godt forstå - men se det fra kundens synspunkt - det har han jo ikke mulighed for at vurdere.

Se at få en til at hjælpe dig med at rette fejlen, eller lukke siden ned midlertidigt til det er fixet..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke noget uhæderligt ved det som du beskriver det, men da fejlen ikke er oplagt for kunden, så må du bare levere og æde den - og så ja - sæt prop i så der ikke kommer flere. Havde du skrevet fladskærm 52" til 35,37 kr i stedet for 3537,-  så var fejlen oplagt nok for kunden, men det var den jo ikke her. Når man driver forretning må man leve med de regler der er, og her er det bare - levere fladskærm der gælder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tech-Supply:
også hvis kunden bevidst har kunnet se at der var en væsentlig prisforskel i forhold til den normale markedspris. jeg har jo heller ikke skiltet med at det var et knaldtilbud.

Har i de sidste par uger kigget på mange forskellige varer til husholdningen herunder, Tv, ovn & køleskab.

Der er kæmpe forskel på prisen når du sammenligner på pricerunner, så kunden kan netop forvente at din pris er korrekt.

Hvis nu din pris var på 1 kr hvor den hos alle andre var på 4000 kr +, så kan man diskuterer om kunden burde vide at prisen var forkert. dvs. i ond tro.

Der er desuden udbredt en foruroligende  tendens der grænser sig til vildledende markedsføring, ved at diverse forretninger skilter med en såkaldt pris garanti.

Dette til trods for at varen nogle gange er flere tusinde kr. dyrere end hos billigste forretning, men lader kunden være i den tro at " her er det billigst "

Så kan det godt være at forretningen med et hav af betingelser matcher billigere priser, men det er ikke alle der bruger tiden på at undersøge dette og stoler på ordet pris garanti. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tech-Supply:

Jeg mener bare at iflg. aftalelovens §36 så har jeg faktisk ret til at annullere ordren også hvis kunden bevidst har kunnet se at der var en væsentlig prisforskel i forhold til den normale markedspris. jeg har jo heller ikke skiltet med at det var et knaldtilbud.

Men prisforskellen i denne sag, er ik stor nok til at aftalelovens §36, kan tages i brug. Der er faldet domme i sager, hvor ting har kostet 8000 kr normalt, men stod til 800 kr, og her har forbrugeren fået ret. Og det har forbrugeren stort set hver gang, med mindre prisforskellen er så stor, f.eks 0,00 kr eller 10,00 kr, hvor det så er åbenlyst, at der er tale om en fejl...

Så med reference til mange tidligere domme, så har du en meget dårlig sag, som kan koste dig meget mere, end det lille tab, som du evt må tage på denne kunde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)