Hejsa Jeg modtog i dag en ordre på min webshop på en fladskærm. Dette er jo ganske udemærket Det viser sig så at kunden har købt varen via pricerunner fordi den var noget billigere end de andre forhandlere. Skærmen koster normalt omkring 4600-8000kr, prisen stod ved mig til 3564,- Det finder jeg så ud af er en fejl i den server der opdaterer min produkter, og jeg kontakter kunden på mail og fortæller at jeg er nødt til at annullere ordrenpå baggrund af en prisfejl, som jeg også gør opmærksomt på i mine handelsbetingeleser. Kunden vil ikke acceptere det efter gentagende mails frem og tilbage, og jeg får så en mail med følgende tekst: "Efter jeg har talt med en fra Forbrugerstyrelsen, der sagde, at loven er fuldstændig på min side, men at jeg skulle overveje istedet at købe det andet steds, da der desværre går lang tid, før sådan nogle sager bliver afsluttet. Derfor vælger jeg at annullere salget. Hun sagde, at det er en velkendt måde, for uhæderlig forhandler at 'lokke' kunder til. Hun forslår, at jeg skal advare Pricerunner om din virksomhed, og Forbrugerstyrelsen har registreret min klage." Jeg har endda forsøgt at imødegå kunde med et prisnedslag der tilsvarer markedsprisen, men også her nægter kunden Hvordan skal jeg forholde mig i den her situation, for kunden ligger jo op til at jeg bevidst har prøvet at snyde, hvilket jeg selvfølgelig ikke har da fejlen ligger på en server. På forhånd tak for hjælpen. |
Ja, du burde nok bare have solgt skærmen til "fejlprisen", og så se at få rettet prisen.
Kunden kan ikke forventes at vide at prisen er forkert, med den "relativt lille" prisforskel.
En evt. sag tror jeg da også kunden ville vinde.