Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemløs søger sponsor(er)!

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

akhen:

Nogengange er du bare nødt til at blive super egoistisk, og skide på andre for at klare dig selv. Bestemt ikke bogstaveligt. Men hellere have nogen penge, en varm seng, mad og tag over hovedet end at bo på gaden, og hjælpe en Afrikaner der måske dør kort efter alligevel. Lidt groft eksempel.

Godt nok er jeg kynisk til tider, men... Det mener du da ikke helt seriøst?

Jeg er glad for din lange kommentar/svar. Men jeg er uenig med dig. Hvis valget står mellem at gøre skade eller gavn, hvorfor vælge skade? Det lyder måske som noget taget ud af munden på Klodsmajor, men jeg kan ikke bare se den anden vej, når folk er i nød. Det vil jeg heller aldrig nogensinde mene, at nogen skulle. Hvis det er en svaghed, så kald mig svag for resten af mit liv.

Der findes alternativer. Har du f.eks. set Zeitgeist?

Valget står jo ikke mellem at gøre skade eller gavn?? Der er på intet tidspunkt blevet nævnt. Valget står blot imellem om du vil side og trille tommelfingre til at dette fantasijob, hvor du kan leve resten af dit liv ved at gøre gode gerninger kommer, eller om du vil lætte rø^en og komme igang med noget arbejde så du har resourcer til at gøre den forskel som du ønsker..

Du kommer ingen steder hen ved at sidde her og nærmest direkte tude over hvordan verden er for ond og store firmaer er røvh^^ler...

Idag er langt størstedelen af de forskelle som der bliver bidraget med fra store firmaer.. At de så ikke gør det fordi de lige føler for det, men nærmere for at kunne trække det fra i skat, er en anden del af sagen.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

@ akhen

Hvis du gerne vil ændre verden, så må du sætte dig i en position, hvor du har magt og indflydelse til at kunne ændre på tingene.

Lige nu har du ingen af delene, så jo længere tid du venter på drømme jobbet, desto længere tid går der før du kan sætte dit aftryk og ændre på verden.

Når først du har et job, er det nemmere at arbejde sig videre til et arbejde hvor du har magt og indflydelse til at gøre en forskel.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg fulgt denne tråd, og kan kun sige

Lad være med at fodre trolden

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

akhen:

Haha, det kunne det vel ligne.

... Hvem er Fetterlein? Ham fra reklamen?

... gid jeg havde et fjernsyn ...

Det har folk der har et arbejde :)
At du er sådan et skvat der kan være så krukket så der er job du ikke vil tage imens du skylder andre penge det er sørgeligt.
Jeg tror du er gået forkert sted hen for at få medhold i din slatten holding til dit ansvar og liv.
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Akhen!

Jeg blev draget mod din debat, da jeg altid er interesseret i at hjælpe et medmenneske i nød. Dog mister jeg meget for din nød, da du vælger at være "kræsen/krukket" omkring din håndplukken af jobs, du vil ansøge til. Når du som dig, og så mange andre, går ledige.. Så er der sku rift om buddet på drømmepladserne, så jeg foreslår, at du slår filmens verden ud af hovedet (for hey, der kan alt jo ske) og får dig et real paying job. Om det så er burgerflipper på McD eller affaldsopsamler i Jomfu Ane Gade, så må du sku forstå at man kan ikke vælge og vrage, hvis man vil have penge.

Jeg håber inderligt at du finder en løsning.

Mvh
Kasper

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

akhen:

Nogengange er du bare nødt til at blive super egoistisk, og skide på andre for at klare dig selv. Bestemt ikke bogstaveligt. Men hellere have nogen penge, en varm seng, mad og tag over hovedet end at bo på gaden, og hjælpe en Afrikaner der måske dør kort efter alligevel. Lidt groft eksempel.

Godt nok er jeg kynisk til tider, men... Det mener du da ikke helt seriøst?

Jeg er glad for din lange kommentar/svar. Men jeg er uenig med dig. Hvis valget står mellem at gøre skade eller gavn, hvorfor vælge skade? Det lyder måske som noget taget ud af munden på Klodsmajor, men jeg kan ikke bare se den anden vej, når folk er i nød. Det vil jeg heller aldrig nogensinde mene, at nogen skulle. Hvis det er en svaghed, så kald mig svag for resten af mit liv.

Der findes alternativer. Har du f.eks. set Zeitgeist?

Jeg tror du har misforstået, og mit eksempel var måske heller ikke det bedste. Men vil du ikke kunne gøre mere gavn ved at have overskud (penge fx), frem for at leve på gaden og kæmpe med sult/søvn/andet samtidig?

Angående zeitgeist, kan jeg nu godt se hvorfor din holdning er som den er. Jeg har set lidt til det zeitgeist, fordi en tåbe forsøgte at voldbolle det i halsen på en klasse jeg gik i engang. Jeg kan ikke tage det alvorligt.

Bare fordi du tager et arbejde som måske ikke er at rende rundt og dele vand ud til lidende folk, betyder det ikke at du skader dem. Det betyder bare at en anden gør arbejdet, imens du kan tjene penge på anden vis - fx at flippe burgere på McD, som du senere kan donere til de der hjælper nødlidte.

Hvis jeg stod i den situation og var hjemløs, ville jeg på ingen måde bruge af mine begrænsede ressourcer til at hjælpe andre, for så kommer jeg aldrig nogensinde op igen. Så længe du selv er i hullet, kan du ikke trække andre op derfra.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)