Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemløs søger sponsor(er)!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Forstår godt du hellere vil være hjemløs end at arbejde på McDonalds.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så har du vidst heller ikke brug for hjælp, hvis du ikke engang gider tage et job der ikke lige er dig :)

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjernet - da jeg ikke lige havde læst det oprindelige indlæg

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

På mig virker det som at du har set for mange afsnit af Fetterleins fristelser og så bare trækker velgørenhedskortet for at det ikke skal ligne Dovne Robert alt for meget Wink

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

akhen:

Jeg vil med glæde tage et job, hvor jeg hjælper andre. At betjene folk med madbestillinger lyder ikke til at være gavnligt som sådan. Mere en service. Så hellere tage ud og rejse, risikere ebola eller noget. Jeg vil hjælpe folk. Jeg er IKKE her for at lede efter mit drømmejob. Jeg vil bare sove med ren samvittighed. At flippe burgere eller dele reklamer ud VIL skaffe mig penge... men det vil også fjerne gløden fra mit liv og efterlade mig med et spørgsmål: gjorde jeg alt jeg kunne?

Kan du følge mig?

At flippe burgere på McD hjælper da folk til at få deres daglige skud fedt, tilsætningsstoffer, slatten salat og hvad de burgere ellers indeholder.

Du bør nok vende tallerkenen lidt, og tænke på at hjælpe dig selv først, inden du hjælper andre. Bare fordi du har et arbejde nu, betyder det ikke at det er det du vil arbejde med resten af dit liv. Jeg har arbejdet med mange ting igennem mit liv, og regner med at prøve flere ting af senere. Og jeg er endda yngre end dig.

Nogengange er du bare nødt til at blive super egoistisk, og skide på andre for at klare dig selv. Bestemt ikke bogstaveligt. Men hellere have nogen penge, en varm seng, mad og tag over hovedet end at bo på gaden, og hjælpe en Afrikaner der måske dør kort efter alligevel. Lidt groft eksempel.

Hvis du alligevel er så snæversynet at du kun vil acceptere arbejde der samtidig hjælper andre på det humanistiske plan, så prøv at søg som fundraiser. Jeg har selv arbejdet (utrolig kort) hos et firma der lavede fundraising pr telefon. Så en grusom telefonsælger.

Min opgave da jeg kom, var at ringe ud for Care og samle penge til noget mini-lån til Afrika. Det gav Afrikanere mulighed for at låne 100 kroner (det sgu mange penge for dem), så de kunne starte ud som selvstændig. Der var en tilbagebetalings rate på omkring 90%, så det lod til at virke. Det var en win-win (for alle andre end mig), da det gav 120 i timen (125 efter de første 5 timer af ansættelsen), og en kæmpe mulighed for fattige i Afrika. Årsagen til det ikke var noget for mig var, for det første at jeg ikke er nær så humanistisk anlagt som så mange andre, men fordi jeg sagde op efter 10-15 minutter. Angst for at ringe til folk.. Det er ikke nogen fed egenskab til det job. Istedet gav det plads til en anden som kunne tjene til sig selv og andre.

Derinde var man selv med til at planlægge sine arbejdstider, og der var mulighed for weekendarbejde, så man kunne tjene en fed skilling hvis man gad.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske noget Face2Face-arbejde kunne være interessant? Du tjener penge, & verdens fattigste hjælpes til et bedre liv...

Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Mange "jobs" er virkeligheden bare fup og svindel. Tag Wall Street som eksempel. Direktørerne for et stort firma (mener det var Gold & Sachs eller noget i den stil) HEADHUNTEDE folk med en nedsat hjernefunktion - folk uden empati, for at være mere præcis - kun fordi disse psykopater ikke skulle døje med deres samvittighed når store summer af penge skulle flyttes.

Så jo, jeg er nok kræsen. Men for fanden da, jeg vidste virkelig ikke, at folk kunne være så modbydelige. Så hvorfor tage et arbejde for et stort firma? Hellere snakke med én (eller flere!), som forstår at tilværelsen er sgu da ikke perfekt, men vi er sgu da alle i den samme f**king båd!

Undskyld mit sprogbrug.

Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder interessant, og jeg indrømmer at tanken har strejfet mig nogle gange. Når jeg får en bolig, kan det være, at jeg vil søge job der først.

Jeg håber egentlig bare på at finde mennesker med den samme holdning som mig - om at skabe en forandring. "Der findes to slags meninger for ordet "forandring": det ene er hvor man beskriver tilværelsens bevægelser. Den anden er en indsats, som man kan komme med - hvis indsatsen er stor nok og er vedvarende, kan man tale om at have skabt forandring."

Det lyder måske lidt for idéelt, men jeg har sgu altid haft en svaghed for citater. Og visse idealer.

Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogengange er du bare nødt til at blive super egoistisk, og skide på andre for at klare dig selv. Bestemt ikke bogstaveligt. Men hellere have nogen penge, en varm seng, mad og tag over hovedet end at bo på gaden, og hjælpe en Afrikaner der måske dør kort efter alligevel. Lidt groft eksempel.

Godt nok er jeg kynisk til tider, men... Det mener du da ikke helt seriøst?

Jeg er glad for din lange kommentar/svar. Men jeg er uenig med dig. Hvis valget står mellem at gøre skade eller gavn, hvorfor vælge skade? Det lyder måske som noget taget ud af munden på Klodsmajor, men jeg kan ikke bare se den anden vej, når folk er i nød. Det vil jeg heller aldrig nogensinde mene, at nogen skulle. Hvis det er en svaghed, så kald mig svag for resten af mit liv.

Der findes alternativer. Har du f.eks. set Zeitgeist?

Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, det kunne det vel ligne.

... Hvem er Fetterlein? Ham fra reklamen?

... gid jeg havde et fjernsyn ...

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)