Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet virksomhed - hjælp til fonder, jura og revisor

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino!
Vi er to friske fyre på 19 år, som har i tankerne at starte egen virksomhed. Vi har ingen erfaring, men vi har passion og brænder for firmaet. Men på grund af den manglende erfaring, ville vi blot høre omkring:

 - Er der nogle fonder man kan søge kapital til et nystartet virksomhed? Her tænker jeg specielt på om EU og/eller regeringen har afsat penge af til at støtte unge iværksættere?

 - Vi er som sagt uerfarende, og tanken omkring hvilket firma vi skal stifte, hvordan vi gør med økonomi og hvad der er lovlig og ikke lovlig (i forhold til eksempelvis Told & Skat), er ret skræmmende. Vi har derfor haft i tankerne at arrangere et møde med en revisor, hvor vi får et 'lyn-kursus' i at starte ny virksomhed, i forhold til alt det praktiske. Vi ved dog ikke om dette vil være den bedste løsning - hvad anbefaler i? Samtidig skal det siges, at vi selv har brugt mange timer på at undersøge omkring dette, men personlig synes jeg det er lidt af en jungle, og hvis man får svar på et spørgsmål, dukker der to nye op.

 - Vi ved samtidig ikke om vi skal have fat i én, som ved lidt om det juridiske - her tænkes specielt på en advokat med speciale i opstart af ny virksomhed. Samme princip som med revisoren, at man opstiller et møde, hvor vi på en time eller to får af vide hvad vi skal være obs omkring.

Håber nogle kan hjælpe os!

Mvh Kasper & Emil :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper og Emil

jeg ved at Horsens kommune har et samarbejde med "businessesHorsens" her tilbydes der gratis hjælp til b.la. opstart af virksomhed. Jeg tænker at den kommune I bor i også har en lignende aftale, så iværksætter kan komme i gang.

Mads

Fra Lemvig
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  TØT GESICKA ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper og Emil

Nu ved jeg ikke hvor i bor.. Region Midtjylland har Startvækst samarbejdet. Der har hver enkelt kommune en repræsentant, som har forstand på alt det med iværksætteri osv. som man kan få et møde med. De har herefter mulighed for at give jer et erhvervspas, som indeholder 10 gratis timer ved enten revisor, jurist, eller hvad man ellers har brug for. Desuden arrangere de også iværksætter kurser, som f.eks. løber over 6 onsdag aftener, hvor der så er indlægsholdere der fortæller om alt muligt. Vi har lige afsluttet et forløb, og det var lærerigt.

Desuden er der netop lanceret en iværksætterpilot ordning, hvor man kan søge om støtte. Det kræver dog at man enten er ved at afslutte en uddannelse (maks 3 måneder til endt uddannelse) eller at man har afsluttet en uddannelse inden for de sidste 12 måneder.

Støtte eller ej, så kan jeg stærkt anbefale et møde med både revisor og jurist, hvis der er brug for det. Vi har fået erhvervspasset til revisor, men har så selv betalt for et par timer ved en jurist, og de penge er virkelig godt givet ud.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)