Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er jeg træt af banker...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja undskyld mit lille sure opstød, og spørger nok ikke om så meget med dette indlæg skal bare have lukket lidt luft ud fra ventilen.

Ja jeg har kvajet mig privat i mine unge år, og står i RKI med en gæld der ikke lige er til at slippe af med, lige meget hvor jeg vender mig hen er jeg låst "Det er ligesom meningen med RKI, Tror jeg"  har nu forespurgt et par banker omkring en erhvervs konto, uden nogen form for kredit, kun med mulighed for et almindeligt Cash flow, ind /ud "Når der er penge" og en netbank. da jeg vil stifte et ivs. men lige meget hvor jeg vender mig hen bliver jeg mødt af at banker ikke vil oprette den til mig med mindre jeg er privat kunde hos dem, og privat kunde kan jeg ikke blive iom jeg har de 3 bogstaver med mig.

Som privat stod jeg uden bank i 2012 da min ex og jeg gik fra hinanden den eneste bank der ville tage mig var jyske bank, Jeg kan ikke få betalingsservice på min konto, og de ville have 300 Kr for at oprette min private nemkonto, og yderligere 50 Kr i kvatalet

Inden jeg får for mange huk over nakken om at jeg jo bare kan betale min gæld, eller at jeg jo selv er skyld i det, så ved jeg godt at en smule kådhed og naividitet er skyld i at jeg står hvor jeg gør, men jeg har måske ideen der kan gøre at jeg kan begynde at afdrage mine kreditore og derved komme på ret køl igen, men staunere i bankernes stop.

Jeg er ikke tilhænger af fusk, men det er da snart min eneste mulighed at få en stråmand til at stifte selvskabet og overlade den daglige drift af selvskabet til mig, som en hver anden selvskabstømmer vil gøre "dette er ikke min hendsigt" men jeg vil bare gerne have tingene kører efter bogen, og dette kan ikke lade sig gøre når bankerne gang på gang bremser mig...

Lidt frustrationer fra dagens danmark.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke kun hos RKI/Experian der bliver kigget efter dårlige betalere men også hos Debitor registret. Man skal ikke stå nogen af de 2 steder ellers er erhvervskonto et lukket land.

Men du kan jo prøve at kontakte begge registre ( RKI kan der logges ind med nemid) og høre hvornår registreringen ophører. og så kunne du jo evt. få en god ven som ikke er registreret som dårlig betaler til at stå for selskabet som direktør i selskabet og dig selv som stifter indtil registreringen ophører.

Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens se din pointe, MEN er dette ikke imod alt god forretnings-skik ???

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, så længe 2 parter er indforstået med det og selskabet ikke bliver stiftet med det formål at begå svig, men reel forretning kan jeg ikke se noget moralsk forkert idet.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv, det er svært at rejse sig når man først har fået nogen på nakken :-) Det er ikke nemt med banker i forvejen, men kan lige forestille mig at det ikke bliver nemmere når man står i RKI. :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv store problemer med at finde en bank uden at stå i RKI, så jeg kan godt se at problemet næsten er uoverskueligt hvis man gør.

Syntes bankernes ageren på dette område er direkte samfundsskadelig. Hvad gør iværksætteren der har været uheldig og er havnet i RKI? Det er jo ikke unormalt for en iværksætter, at tingene ikke virker første gang. Og heldigvis lærer man af sine fejl. Det bliver jo stort set umuligt at rejse sig igen. Eneste mulighed er faktisk at flytte fra Danmark og hvilken gavn har samfundet af det? Bankerne har fået milliarder af skattekroner i støtte, og så burde man kunne forvente at de deltager aktivt at vende krisen - Andet er da direkte usmageligt.

Det er et generelt problem for små iværksættere at finde en bank der vil have dem som kunde, med mindre banken tjener på dem. Det er slet ikke nok bare at betale de omkostninger banken har med kontoen. Bankerne siger godt nok noget andet, men tydeligt at se her på amino.dk og i pressen at tingene slet ikke forholder sig sådan. 

Bankerne burde stille sig selv spørgsmålet, hvem skal betale for den næste bankpakke om de bliver ved med at afvise iværksættere på stribe? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Zilla:
Eneste mulighed er faktisk at flytte fra Danmark og hvilken gavn har samfundet af det? Bankerne har fået milliarder af skattekroner i støtte, og så burde man kunne forvente at de deltager aktivt at vende krisen - Andet er da direkte usmageligt.

Zilla:
Bankerne har fået milliarder af skattekroner i støtte, og så burde man kunne forvente at de deltager aktivt at vende krisen
Bare for god ordens skyld - bankerne har ikke fået en krone i støtte - bankpakkerne har været garantier men statens har ikke skulle af med en eneste krone - det er bankerne selv der har finansieret det indbyrdes. Det er helt enkelt vrøvl at bruge det som argument

Læg dertil, at bankerne er under pris for at SKULLE øge deres indtjening og derfor er meget forsigtige - man kan sagtens mene FOR forsigtige, med ikke at komme ud i tab. Det er jo netop det krav staten stiller til bankerne, for at de ikke igen skal stille en garanti - som altså som sagt IKKE kostede staten en eneste krone (faktisk har finansiel stabilitet givet staten en indtægt, http://piopio.dk/faktatjek-har-staten-tjent-10-milliarder-pa-bankpakkerne/ på ca 10 mia FRA bankerne i forbindelse med bankpakkerne mere her http://www.finansforbundet.dk/da/Aktuelt/nyhedsbrevetfinans/Sider/Statenscorerkassenpaabankpakkerne.aspx 

(det er de eksisterende banker der har betalt for de som ikke klarede sig - ex har Nordea aldrig være i nogen vanskelighed men de er en meget væsentlig bidragsyder til de andre banker i forbindelse med bankpakkerne)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man måske lokke Martin Thorborg, til at åbne en bankBig Smile han er jo en super dygtig iværksætter. Man kunne måske tage 4-5000 i etableringsgebyr og derefter 400-500 kr i kvartalet for en enhvervskonto. Synes også staten skulle komme på banen med en statsbank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

lucas1019:
Man kunne måske tage 4-5000 i etableringsgebyr og derefter 400-500 kr i kvartalet for en enhvervskonto. Synes også staten skulle komme på banen med en statsbank.
jeg tror de fleste vil stejle kraftigt over den pris for at være ærlig. Det er ikke spor svært at få en erhvervskonto hvis man vil gi sådan en pris og ikke i forvejen er kendt som dårlig betaler (er i  RKI eller banken har tabt på en) 

Statsbank - tjo - det plejer jo at være en succes med den slags, og så må vi jo bare hæve skatten hvis statsbanken skal tage alle de som alm. banker ikke vil nappe

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

lucas1019:
Synes også staten skulle komme på banen med en statsbank.

Hvem skal finansiere denne? - Skal den konkurrere med de andre banker? - Med skattekroner i rykken?

Staten har forresten en bank. Finansiel Stabilitet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)