Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lejlighed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg primært er freelance mekaniker. 

Jeg har tænkt på at købe en mindre lejlighed i firmaregi, renovere den, og efterfølgende leje den ud, eller sælge den.

Mit spørgsmål er, om jeg kan bruge en stor del af overskuddet (før skat) i virksomheden til at investere i lejligheden, og derved trække det fra som en almindelig udgift, og først betale skatten ved et evt. efterfølgende salg?

Jeg håber det giver mening

Med venlig hilsen

Jesper.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er desværre ikke skatte teknisk stærk, men har en kammerat som har arbejdet en del med ejendomme. Og det mener jeg godt du kan. Det er kun det reele overskud af udlejning eller salg du skal beskattes af :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du renovere, du skal huske ved køb er det faktisk kun maling og tapsering du kan fratrække i dit overskud resten er forbedring som skal aktiveres i balancen.

Prøv at google det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

pres:
Mit spørgsmål er, om jeg kan bruge en stor del af overskuddet (før skat) i virksomheden til at investere i lejligheden, og derved trække det fra som en almindelig udgift, og først betale skatten ved et evt. efterfølgende salg?
nej det kan du ikke- Om dit overskud står som 100.000 kontant eller som 100.000 kr værdi i lejlighed går ingen som helst forskel på dit overskud og dermed din skat

renovering - altid gråt område - alt som skat ser som forbedring skal aktiveres og giver ikke fradrag - egentlig vedligeholdelse gør som KAB beskrev det.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er perfekt.

Tak for jeres input, jeg går revisorvejen og får styr på det.

Mvh. Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)