Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importerede og nu solgte varer skal registreres, hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg importerede i foråret nogle smykker m.v. for ca. 1000kr og har nu solgt alt hvad jeg havde og skal have sat beløbet ind på min firmakonto og registere det.

Kan jeg lave en forenklet faktura på den samlede forjeneste på tørklæder, øreringe, punge og hvad der ellers måtte være?

Håber der er en der kan hjælpe med svar, på forhånd tak.


venligst

klaus 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har andet er du jo nød til det, men på købet, har vel billag som dokumentaion

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor forenklet - hvorfor ikke bare lave en helt almindelig faktura med moms hvis du er momsregistreret og uden hvis du ikke er? det er ikke en god ide ikke at ha bilag af en eller anden art for hvert enkelt salg - hvordan skal skat ellers kunne kontrollere - og tro på hvis du bare skriver - solgt skidtet for 2000 kr Big Smile

Hvis du vil drive virksomhed skal du har bilag for dine køb og alle dine salg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Jeg skrev herinde, da jeg lige var kommet hjem med tingene. Der fik jeg at vide at jeg 'bare' kunne lave en forenklet faktura i stedet for en kvittering for hvert salg.
 

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selvfølgelig billig for de køb jeg har gjort, men det er minimalt hvad jeg har for salgene. Jeg har nogle kvitteringer jeg selv har skrevet, når jeg har solgt meget ad gangen. Jeg har dog ikke lavet kvitteringer ved salg af f.eks. ét par øreringe...
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

compass:
Jeg har dog ikke lavet kvitteringer ved salg af f.eks. ét par øreringe..
det bliver du nødt til at ha - ellers kan skat jo selv besluttet at du har solgt for mere end du påstår - vil du drive en type virksomhed, så må du sørge for bilag både for køb og salg - Det kan være kassebon fra skattegodkendt kasseapparat .- eller et bilag du laver som en type faktura - men du skal ha bilag for alle salg som skal passe med de indkøb du har bilag for (og som vel kan være via importregistrering og fra uden for EU-

Du skal jo også tage hensyn til evt momsregistreringskrav http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)